Pages

Wednesday, February 27, 2013

#WW 18#

assalamualaikum

Sunday, February 24, 2013

Lepas!

assalamualaikum


hmmm.
rasanya dah tiba masa nya.
belajar lah perlahan-lahan 
untuk melepaskan nya

buka hati
lapangkan dada

belajar untuk menerima hakikat
sobs!
InsyaAllah, aku cuba yang terbaik.


katahatiku 1: walau apa pon berlaku, kita tetap kawan okeh!
katahatiku 2: cuba melupakan dan mengejar masa depan! chaiyooo!


Saturday, February 23, 2013

minggu pertama berlalu..

bismillahirraahmanirrahim



alhamdu lillah..
aku masih selamat
masih mampu senyum
masih mampu berdiri atas kaki sendiri.
setelah minggu pertama ber praktikal berlalu..
cam gempak je cerita..praktikal jer pon.
hahahaha
biasa lah..orang tak penah bekerja..
excited

minggu pertama berlalu
kaki kiri aku melecet..
alhamdu lilllah..
dugaan pertama.
berjalan pon ayu semacam..
tak boleh jalan laju2.
nanti nampak tempang nya disebabkan menahan pedih melecet.
hahaha

minggu pertama berlalu
sebab waktu makan hari Jumaat dua jam
aku makan tengahari bersama rakan sekelas aku yang berpraktikal di kLcc.
sempat juga membeli sehelai baju bundle yang Chantik! 
hahaha..
lepas ni memang kami masuk lagi kedai tu.
ngeee >_<

minggu pertama berlalu
pertama kali aku melihat muslimat solat jumaat sehingga ke pejalan kaki 
di hadapan Tabung Haji itu.

miggu pertama berlalu
hari ahad nanti Adib dan Mira Sariati aka bertunang
pasangan pertama dalam kelas kami
yang menbuat pertunangan.
Tahniah kepada mereka.
semoga ikatan berkekalan ke hingga ke akhir hayat.
menunggu Kad Kahwin baru boleh pergi ke majlis mereka.
hee
 
minggu pertama sudah berlalu..
seterusnya dan akan datang

SILA GAGAH DEMI ALLAH...!


sumber dari mukabuku

Sunday, February 17, 2013

sem 8!

assalamualaikum


dum..dumm..dumm..
bunyi mercun sayup-sayup kedengaran,
tidak berhenti-henti untuk seketika waktu.
mereka masih lagi dengan perayaan Tahun Baru Cina.


dup dap..dup dap..dup dap..
jantung berdegup laju bila memikirkan esok.
hari pertama untuk pergi bekerja.
walaupon hanya untuk berpraktikal.
tapi..
hati ini tetap tak mahu bertenang.
gementar.
takut.
tak sabar.

semuaa ada.
semoga hari esok berjalan dengan lancar.
Ya Allah, tabahkan lah hatiku ini.
Aminnn.

PNB..! tunggu kemunculan ku di sana. !


Friday, February 15, 2013

Monday, February 11, 2013

Ciri Sahabat yg Baek~

Assalamualaikum
(^____^)


Apakah ciri-ciri seorang sahabat yang baik? 
Pesanan al-Qamah (seorang sahabat Rasulullah SAW) kepada anaknya, “Wahai anakku, sekiranya engkau berasa perlu untuk bersahabat dengan seseorang, maka hendaklah engkau memilih orang yang sifatnya seperti berikut.”


1. Pilihlah sahabat yang suka melindungi sahabatnya, dia adalah hiasan diri kita dan jika kita dalam kekurangan nafkah, dia suka mencukupi keperluan.


2. Pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan ntuk memberikan jasa baik atau bantuanmu, dia suka menerima dengan rasa terharu, jikalau ia melihat kebaikan yang ada pada dirimu, dia suka menghitung-hitungkan (menyebutnya). Pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu, ia suka menerima dengan rasa terharu dan dianggap sangat berguna, dan jika ia mengetahui mengenai keburukkan dirimu ia suka menutupinya.


3. Pilihlah sahabat yang jikalau engkau meminta sesuatu daripadanya, pasti ia memberi, jikalau engkau diam, dia mula menyapamu dulu dan jika ada sesuatu kesukaran dan kesedihan yang menimpa dirimu, dia suka membantu dan meringankanmu serta menghiburkanmu.


4. Pilihlah sahabat yang jikalau engkau berkata, ia suka membenarkan ucapan dan bukan selalu mempercayainya saja. Jikalau engkau mengemukakan sesuatu persoalan yang berat dia suka mengusahakannya dan jika engkau berselisih dengannya, dia suka mengalah untuk kepentinganmu.




ahli kelab jalan2
ciksupik, cikmon, mok soo, supik


katahatiku 1: renungan kita semua..
katahatiku 2: mula merindui zaman belajar..rumate2..classmate..and my buddies..rindu kalian! ssobs..sobss..

Friday, February 8, 2013

kata seorang tokoh...

bismillahirrahmanirrahim


kata2 Tun Dr. Mahathir Mohamad

“I not only think but also look and study 

things carefully. When I travel around,

 I look at things carefully, 

make comparisons of what I see.

 I don't accept things at face value, 

you cannot trust what you hear or see. 

Don't jump to conclusions without 

thinking.”



katahatiku 1: hebat..

Thursday, February 7, 2013

Cerita Sekarang~

bismillahirrahmanirrahim

alhamdu lillah.
setelah sekian lama aku tak melewati alam maya ini..

okeh, update selaju mungkin

Sem 8
sekarang ni, aku dah hampir ke penghujung cuti semester..
lepas ni dah masuk sem 8..
dan ini juga bermaksud aku akan memulakan sem 8
dengan ber praktikal..
huhu
takut pon ada jugak.

FyP
thesis masih belum siap dibetulkan
akhir bulan Februari ni dah kena hantar.
insyaAllah, bulan Mac ni akan di jilid kan.
Amin..

Kuala Lumpur
akan jadi tempat perantauan aku selama enam bulan akan datang.
tempat yang aku tinggalkan setelah 5,6 tahun dahulu.
terlampau banyak kenangan di sana.
dan kenangan2 yang aku tidak mahu mengungkit kembali
serius.
okeh, full stop.

PSSCM
InsyaAllah, aku cuba untuk terus aktif
akan mencari kelas latihan yang berdekatan dengan rumah akak nanti.

okeh.
itu sahaja yang sempat aku coretkan pada hari ini.
kita jumpa lagi di lain hari.
daaa~

sekadar hiasan


ciksupik, 0702,ruang tamu, nilai, N.9..

Sunday, February 3, 2013

bila awan dan gunung..

bismillahirrahmanirrahim




dari dalam van..
perjalanan ke Kuala Lumpur..
kawasan Bentong, Pahang

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...