Pages

Thursday, January 10, 2013

mimpi dan ayah

Assalamualaikum


 mimpi malam tadi,
 kalau boleh aku tidak mahu bermimpi seperti itu lagi.
cukup hanya sekali.kerna aku tidak tahu aku mampu untuk menghadapi saat itu.

mimpi malam tadi,
ketika aku sedang mengikuti satu program di luar kampus ku,
pada malam hari itu
sedang duduk bersila bersama peserta yang lain,
datang seorang wanita berumur, memanggil nama ku.
siapakan nur amaliana, di manakah nur amalina ??

aku terdiam, tersentak. siapakah beliau itu ? aku tidak pernak kenal akan nya,
muka beliau pon aku tidak cam. dan tiba-tiba memanggil nama ku sekuat hatinya.
aku berdiri, dan menyahut panggilan beliau.
beliau bertanya kepada ku.
tahukan bahawa ayah ku telah meninggal dunia hari ini ?

Astaghfirullahalazim.
 Innalillahiwainnailaihirojiun..
 T___T

air mata ku laju berguguran jatuh ke bumi.
dengan segera aku mengikuti wanita itu.balik ke hostel dan mengemas barang2 ku untuk pulang ke rumah.
dalam perjalanan ke rumah,
hanya berbekal kan berjalan kaki
aku tertemu dengan rakan silat, ahmad faiz dan rakan2.
dan tiba-tiba

kringgg...kringggg..!
telefon bimbit ku berbunyi..
ada panggilan dari ibu ku.
aku terus bangon dan berdehem sekejap..
mengawal suara yang baru bangun tidur.
hahaha..

sampai situ jer mimpi aku..cerita yang tergantung..
tapi harap2 ia tidak menjadi kenyataan.
mimpi...mimpi..
haha..


katahatiku 1: mimpi semata-mata..tiada kaitan dengan yang hidup atu telah meninggal dunia.
katahatiku 2: mimpi itu hanyalah sekadar mainan tidur. hee.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...