Pages

Sunday, December 29, 2013

Alhamdu Lillah..

Assalamualaikum..

Alhamdu Lillah..pejam celik pejam celik..dah hampir tiga bulan sudah..
Alhamdu Lillah..pejam celik pejam celik..aku menjadi bukan aku..
Alhamdu Lillah..pejam celik pejam celik..banyak yang aku belajar menda baru..
Alhamdu Lillah..pejam celik pejam celik..aku semakin selesa pula di sini..
Alhamdu Lillah..pejam celik pejam celik..aku sudah bertambah matang di sini..
Alhamdu Lillah..pejam celik pejam celik..aku semakin stabil di sini..
Alhamdu Lillah..pejam celik pejam celik..aku masih bernafas sehingga hari ini..

Alhamdu Lillah..
Terima kasih Allah atas kurnian Mu ini.



Sunday, October 27, 2013

Ku Penglipur Lara

Bismillahirrahmanirrahim..



Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama dengan kucing belang
Dua tiga boleh ku cari
Apa nak hairan? Zaman macam sekarang

Buah Cempedak di luar pagar
Ambillah galah dan tolong jolokan
Kau berkasut ku berselipar
Apa nak hairan? Sama di sisi tuhan

Bukan aku nak sangkal kita handal
Kekadang yang bebal susah tampal
Mana boleh nak bedal
Kena berakal

Ku penglipur lara
Saja nak bercerita
Usahlah terasa
Jangan mudah melatah

Ku penglipur lara
Saja nak bercerita
Usahlah terasa
Fikir sebelum marah
Nanti kena jual

Ikan Kekek Mak ilui ilui
Ikan Gelama Mak ilai ilai
Gaya ranggi tiada, Adui!
Apa nak hairan? Janji cantik perangai

Pulau Pandan jauh ke tengah
Gunung Daik pula bercabang tiga
Kalau tak tahu jangan menambah
Apa nak hairan? Baik lu diam saja

Nang boti nang. Hei! Kui boti kui. Hei!
Cerminlah diri Lihat ke dalam
Nang boti nang. Hei! Kui boti kui. Hei!
Betulkan diri Lupa semalam
Nang boti nang. Hei! Kui boti kui. Hei!
Cerminlah diri Lihat ke dalam
Nang boti nang. Hei! Kui boti kui. Hei!
Betulkan diri Lupa semalam
Semalam yang hilang

Ku penglipur lara
Saja nak bercerita
Usahlah terasa
Jangan mudah melatah
Fikir sebelum marah
Nanti kena jual 

Lagu: Omar K & Mike Chan
Lirik: Zel Hadauan


katahatiku 1: hmmm..aku rase aku nak cuba buat lirik lagu lah..lepas tu jual..hahahh.. #beranganjelebey#

Sunday, October 20, 2013

owhh..itu bos eh??

bismillahirrahmanirrahim...



biasa nya yang aku jumpa, pekerja yang sediakan makanan kepada bos..kali ni, tempat kerja aku, bos yang sediakan makanan kepada anak buah..
terbaik bro....! terbaeekkk..! hahaha

walaupon hanya masak megi, tapi itu tetap membuatkan aku speachless seketika..hahahaa..





katahatiku 1: tempat ini best! hee ;)

tips no 2 : cara jimat duit versi aku

assalamualaikum...

dan kini aku datang lagi dengan tips menjimat kan duit..
jeng..jeng...jeng....!

okeh..siap sedia dengan buku nota anda..bulatkan mata betul2 untuk membaca..tenangkan fikiran..tarik nafasss..hemmbuss...tariiikk nafaasss..hembuuusss...

okeh...jom mulakan...

untuk sarapan lagi, macam biasa..sarapan yang simple lagi mudahh..cuma sediakan air panas, cawan dan milo paket 3 in 1..wakakaka... =D sila lah bancuh air milo anda sesedap yang mungkin..

hal ini kerana, untuk memastikan kandungan dan khasiat milo tersebut bertahan sehingga di petang dan petang hari...

kemudian, untuk makan tengahari..kali ini kita cuba untuk tidak tidur.. maka dengan penuh semangat, carilah majalah atau buku  atau komik untuk dijadikan bahan bacaan sehingga lewat petang..
 tak lupa juga diselitkan dengan makanan ringan yang ada..boleh lah selongkar almari makanan / dapur/ atas meja segala jajan, makanan ringan yang ada..cari sampai jumpaaa! hahahaha =P

seterusnya, memang confirm mingpem korang akan berasa cepat lapar dari biasa..almaklumlah tengahari tak dapat makanan berat..jadi, selepas asar tuh, boleh lah menjejak kan kaki ke kedai mamak/ gerai tepi jalan....menu untuk makan petang sekaligus makan malam ini ialah.....

roti kosong dua keping..! tambah dengan kuah yang banyak...ataupon roti canai banjir!

fuhhhh..terbaeklah...makan sampai muak! hahaha


okeh..seterusnya..berdoa kepada Allah supaya perut itu dapat bertahan lapar dan dahaga sehingga esok hari pula...ngehngehngeh...

ok.jom tido. daaa~




katahatiku 1: fuhhh...tak sangka aku kreatif jugak dalam hal jimat menjimatkan duit nih..hahahaha..
katahatiku 2: jangan risau. segala tips ini telah aku praktik kan terlebih dahulu sebelum berkongsi dengan kalian semua..dijamin selamaat...ngeee  +_+

Saturday, October 19, 2013

hmmm..entah.

Bismillahirrahmanirrahim..


Allahu Akbar..!
Allahu Akbar..!
Allahu Akbar..!

Tetapkan iman ku agar sentiasa teguh bersama Mu, Ya Allah...

Bantulah diriku..
Berkatkan kehidupan ku..
Hanya Engkau yang disembah, dan hanya kepada Engkau ku pinta pertolongan..

Aminn...





Katahatiku 1: tatkala hatiku merintih..hanya Engkau yng maha melihat dan maha mengetahui..

Wednesday, October 16, 2013

K.C and K.I.S.S ....

bismillahirrahmanirrahim








katahatiku 1: ketenangan di luar itu adalah hasil dari ketenangan dari dalam..peace yoo! =)

Monday, October 14, 2013

dalam bas..aku..dia..

Assalamualaikum...!

Oyeahhhh..! Gembira dalam hati..dapat juga balik kampung..nak jumpa buah hati..mak ayah di rumah..ohoiii..lalalala..hihihi..menyanyi nyanyi lagi..

Alkisahhh..masa aku duduk seorang, datang laki nih..tanya ada orang tak? Sambil tunjuk arah tempat duduk yang kosong sebelah aku...

Aku hanya geleng kepala..tetiba laki tadi.dengan muka keciwa kata..ok.dan berlalu pergi ke depan..

Eh..eh..tergamam aku..aku salah cakap ke..

dan selepas setapak dua melangkah, laki tadi toleh ke arah aku sambil tanya soalan yang sama..kali ni aku cakap..tak de org pon..die sengih dengan muka gembira dan duduk di sebelah aku..

Aku kompiuss...aku salah cakap ke tadi atau budak laki tu salah dengar..? atau die tak paham maksud geleng kepala tu..
Hahaha...


Sekian..


Katahatiku 1: selamat hari raya aidil adhaa.!!..

Katahatiku 2: buka pose dengan air kotak dan coklat cloud9 je..aldu lillah..berjaya jugak puasa hari ini..;)

Sunday, October 13, 2013

bila tak ada kerja..

bismillahirrahmanirrahimm..
senyummm...! dan senyummmm...!
alhamdu lillah..tahniah semua..anda telah membuat satu amal jariah pada malam ini..
sesungguh nya senyum itu satu sedekah..
hihihihi...

+____+


disebabkan aku cam tak da kerja malam ni..tetiba muncul idea..jom jadi follower kepada blogger yang famos amos di dunia alam maya ini...


mohh kite....!


1. Fatin Liyana

2. Hanis Zalikha

3. Lyssa Faizureen

4. Cik Epal

5. Ben Ashaari

6. Terfaktab




okeh.itu sahaja yang aku berminat nak jadi follower blog diorang,,mungkin ada blogger yang lagi femos amos , tapi ade aku kisahh? hahaha..senget..! jom tidur laa wehhh...esok kerja maaa...

zzZZZZ...


katahatiku 1: petang tadi dah tidur lama...harap2 malam ni mata tak buat hal..esok kena bangun awal..nak sahur..huuuu...




tips jimat duit..cara aku..

assalamualaikum...

okeh.pada hari ini  kita akan membincangkan tips untuk pengjimatan duit ea Tuan tuan dan puan puan..hihiii..

Pertama sekali, untuk sarapan kita hanya akan meminum air masak [ dapat air suam lagi bagus ea ]
makan seketul snack Cloud 9 classic..

kemudian, untuk tengahari pula..elakkan makan dengan cara tidur...pasti kan untuk tidak meninggalkan solat ea..tidur dan tidur sehingga hilang rasa lapar..boleh kann? okeh. bagus! jikalau masih lapar selepas bangun tidur, boleh laa bancuh secawan milo untuk bertahan sehingga waktu malam...

untuk makan malam pula.. sila bersiap sedia dengan air panas ea para hadirin yang dihormati...
masak lah sebungkus maggie atau Pama..untuk makluman, saya lebih menyukai bihun Pama berbanding dengan maggie..

dan akhir sekali..makan lah dengan penuh beradap...jangan lupa untuk baca Basmallah dan doa makan..
semoga tips ini memberi sedikit sebanyak bermanfaat kepada kita semua..

renung renung kan dan selamat beramal...

daaaa~






katahatiku 1: ini kisah benar..sila lah percaya..huhuhuuu...
katahatiku 2: beginilah nasib diriku yang malang .ohh..tuhann..lalalala

Saturday, October 12, 2013

hari ke 3..




assalamualaikummm wahai seluruh penghuni alam maya ....
hikhikhik..

okeh..dan tetiba sahaja mentol lampu menyala nyala di tepi telinga, atas sikit dari kepala..ting..ting..tingg..siap ada bunyi lagi. hebat tak? hahahaha...daya imaginasi yang melampau..hahaha  macam nih gaya nya... ting..ting..ting..tetiba muncul idea mencurah curah nak tulis entri untuk malam ini..





okeh, kembali pada topik hari ini..
Sebenarnya, hari ini merupakan hari ke tiga aku dan pekerjaan aku yang baru ini berkenalan..heee.
Jom bersuai kenal dengan tempat aku kerja..

syarikat ni sebuah syarikat bisnes yang kecil..terletak di Kuantan..mempunyai tiga orang tokey a.k.a boss. semua bos orang Cina..aku punya unit dinama kan unit Akaun...hmmm..akaun kot..hahaha...tang mana yang aku hebat pasal akaun pon aku tak tau..hentam sajalahhh...juling mata aku lepas ni asyik tengok nombor2 je hari hari..hahaha..

okeh. itu sahaja nak cerita. K , bai.

daaa~


katahatiku 1: hmmm..jom sambung buat rancangan bajek aku sesi baru! hahahaha...
katahatiku 2: insyaAllah..mudah mudahan Allah permudahkan urusan ku di sini..huuuu.

punye laa lame...!

bismillahirrahmanirrahim

assalamualaikum..


hoiiii...!

punye lah lama...!

kihkihkih...
mesti pelik kan..apa yang lama ? apa yang nak di sampaikan oleh aku di petang hari.
aku cuma nak cakap..punya lah lama aku tak menghantar...bertaktih-taktih jari jari aku kat 'keyboard' ni untuk menbuat entri baru kat dunia maya ni..

hahaha.
senget sahaja..

okeh.itu sahaja nak cakap petang ni.
insyaAllah..
kalau aku rajin lagi, nanri aku 'update' cerita pasal dunia aku sekarang.

nak cauu dulu. cari movie nak muat turun.

cauuuu!




katahatiku 1: mini tetap di hatiku...! ceewahhhhh...hahahaha =D

Thursday, September 5, 2013

tanggal 30 Ogos.

Assalamualaikum Dan salam kemerdekaan..

30 Ogos 2013..
Tamat tujuh bulan berkhidmat sebagai pelajar prajtikal Di sini..

Alhamdu lillah..sebuah pengalaman yang banyak pengajaran..

Kemanisan, kepahitan, kesenangan, kegembiraan, kedukaan ..
Akan ku semat diam2 dalam hati..
Terima kasih rakan2 Dan mereka Di sana..









Katahatiku 1 : bakal merindui kalian semua..sobs!

Thursday, August 29, 2013

satu petang di tingkat 39..



petang...
tingkat 39..
menara...
tempat kije..

okeh.
k, bai.

Thursday, July 25, 2013

kg baru..buka puasa..officemate

Assalamualaikumm...!

Apa kabar semua..? Apa kabar iman di hati..? Puasa masih cukup ? Terawih ada yang sudah mula untuk ponteng?


..kelmarin..

Isnin.
Kampung baru.
Hr Steak House.
Aku, kak im, Azreena,Wanie, Aina, Ifa, Noor, Akmal, Fuad,Fitri,Azim.
Sambung tiga meja untuk kami..

Berbuka puasa..Makan dan balik dengan kekenyangan..Alhamdu lillah..






Katahatiku : gambar2 akan di upload pada entri seterus nya.tunggguu..hihi

Tuesday, July 16, 2013

hidung dan resdung

Assalamualaikum

Alkisahh..suatu hari..aku syak hidung aku ni ada resdung..gerak hati yang amat kuat menyokong syak wasangka itu..dulu dulu punya cerita, punya lah yakin sahaja bahawa aku ini tak mempunyai resdung..
Sehinggalah pada bulan lepas..keluar nye simptom2 yang membuatkan aku gundah gulana..#cehh,ayat mahu bikin hebat saja kan# hahaha


Alkisah nya lagi, antara simptom yang aku hadapi kegatalan di kawasan hidung dan sekitar muka macam mata, kening..tapi paling terasa di hidung.rasa macam ada sesuatu yang bergerak2 je..ish3..betul, tak tipu..pastu dengan bila selsama, seminggu baru nak pulih.kekadang lebih dari seminggu pon ada..ish3..lagi satu, yang paling ketara..munxulkan jerawat2 batu di muka ku ini..adoyaii..ini paling tak tahan.hohoho..:-(

Alkisah nya yang ke 3, tanggal 29 jun, aku menapak seorang diri pergi buat rawatan resdung kat Ampang PArk mall..pertama kali jejak kan kaki untuk rawatan ni..bila jejak kan kaki je masuk kedai tu, ada seorang makcik yang tegur pasal muka aku..masa buat rawatan tu, ditegur nya kenapa dah teruk resdung ini, baru datang buat rawatan.dan bermacam2 bebelan percuma aku terima..itu lah..degil sangat aku ni.bila dah teruk baru nak cari ubat..amal..amal..ish3.. Sejam jugak aku terperak kat situ, dah siap terasa perbezaan nya.muka dah rasa ringan sikit..kurang rasa gatal nya.

ubat herba yang perlu aku ambil untuk mengawal resdung  ini..
Al kisah punya kesimpulan..
Jadi kepada sesiapa yang rasa syak diri nya ada resdung, sila la yakin kan diri untuk ambil rawatan resdung..bertindak sebelum ia nya menjadi lebih teruk...renung renungkan dan selamat beramal..ngeee B-)

Monday, July 15, 2013

Bila daa bosan...

Bismillahirrahmanirrahim... Assalamualaikum! :-)

Ahad, 0030am..


Bila da bosan mengadap buku ini, mula laa termenung sana sini, kejap kejap tenguk telefon, kejap2 buka mukabuku, kejap2 g dapur cari apa apa untuk di kunyah dan pelbagai ragam lagi..tak habis nak cerita punya laa banyak helah malas punya pasal nak update logbook ni..ish ish ish..






Okeh, jangan salah faham ok.. gambar yang atas ni bukan aku yang conteng tau. Pemilik tulisan tu, pemilik yang tandatangan besar2 kat gambar atas tu. Beliau memang pantang nampak buku nota aku ni. Mula laa rajin tinggalkan saguhati tulisan yang konon2 comel nya itu.hihihihi.

Ok.jom sambung buat kerja..

Tak lupa juga, Selamat menyambut bulan Ramadhan al mubarak..puasa jangan tak puasa..haha..


Saturday, June 29, 2013

datang lagi...

Assalamualaikum..

Ini kali kedua..Kedatangan yang secara tiba-tiba..dan hanya sekejap..rindu pada nya memang aku tak dapat nafikan..tapi biarlah..beliau jauh di seberang sana..

Ya,aku merindui kamo, kakak..
Semoga berjaya dengan cemerlang di sana. Membawa balik kejayaan yang akan mengukir senyuman orang lain.

Cepat lah pulang ke negara kecil ini..
Dan aku merindui kamo.

Ipoh,Perak.



Katahatiku : terus buKa mukabumu, hantar Pesanan pada nya.
"Assalam. Akak, bila balik Malaysia.. ?

Sunday, June 23, 2013

bos..aku..dan pesanan ringkas

Bismillahhirrahmanirrahim...

Jumaat..petang..dalam pejabat...

Sedang sibuk buat buat sibuk..seperti ke depan..ke belakang..masuk tempat bos..belek belek kertas atas meja..duuk bersembang dengan muka serious dengan chef, mengadap screen komputer sambil buka tutup file tanpa hala tuju...dan banyak lagi..( tak mampu aku senaraikan semua nya..hahaha)

Telefon aku bergetar getar.. Satu pesanan ringkas masuk..

Bos : ada sesapa cari saya ?
Aku : ada..kak A(bukan nama sebenar)..haha
Bos : ooo..memain ea..
Aku : hahaha..gurau gurau je.. :-D
Bos : ok laa, tengah tunggu giliran ni.
Aku : ok.:-)


Okeh.itu je nak cerita..hahaha..mesti tak faham kan..kan..hahaha

Cerita ini mengenai aku dan bos..hanya kami berdua saje yang faham.

Sekadar kenangan aku.mungkin satu hari bos aku pon baca post ini..(ermm..perasan jela cik kak oiii)


Tu je nak cerita.
Daaaaa~


Saturday, June 22, 2013

kl-perak-kl


Assalamualaikum....

Ipoh mali...Ipoh mali..heee.
Alhamdulillah..sampaii jua kaki aku di Perak..


Saturday, June 1, 2013

ini bulan jun..!

Assalamualaikum..

Alhamdu lillah..
Syukur ke hadrat Ilahi dengan limpah kurnia Nya dan berkat junjungan besar Nabi Muhammad SAW,hikmah dann karamah ibu dan bapa, kita masih di beru peluang untuk bernafas di muka bumi ini..

Alhamdulillah..

Dah lama tak menjenguk alam maya ini.
Dek kesibukan( erkk..sibuk sangat ke..alasan..alasan..haHaha =.=" )

Kini sudah bulan Jun...maksud nya sudah 3 bulan aku menetap di bandaraya ini..


Banyak yang telah berlaku..suka duka..pahit manis..asam garam kehidupan..lagi lagi untuk aku yang pertama kali bekerja..
Pengalaman pertama alam pekerjaan, walaupon hanya berpraktikal..huhuu..
Sekarang dah bileh menghitung masa untuk mengakhiri zaman praktikal ini..

Bila ada dengar sahabat yamg bernasib baik di tawar kan untuk terus bekerja di tempat praktikal mereka, muncul rasa cemburu. Iya, sekurang kurang nya mereka tidak perlu gusar akan pekerjaan selepas konvo nanti..berbeza dengan aku..

Entah la...
 Berusaha...jangan putus asa..dan yakin dengan Allah..

Sunday, April 21, 2013

ahli baru dato Alias.. :-)

assalamualaikum

*senyum meleret sampai ke telinga*

Alhamdu lillah!



cubaan..cubaan 1,2,3..haha

Kereta ini khas untuk kedua ibu bapaku di rumah.



Friday, April 19, 2013

dua bulan berlalu

assalamualaikum..

alhamdu lillah, diriku masih d beri peluang untuk bernafas sehingga waktu ini.
okeh,jangan buat muka pelik bila baca tajuk entri aku kali ini.
jom layan cerita aku pada malam ini...
kini genap sudah dua bulan aku berpraktikal di bandaraya kuala lumpur.
alhamdu lillah.
banyak yang telah aku pelajari
dan
masih banyak yang perlu aku belajar..
dan yang penting, aku perlu terus belajar dan bertahan!
okeh, tu jer nak cerita malam ini.
entri yang bosan dan bersahaja.
untuk test update entri guna smartphone.

harap maklum.hahaha

katahatiku: acer try test.hahaha

Wednesday, March 13, 2013

#WW19# USR..PSSCMUMP..2011

Assalamuaalaikum





rakan seperjuanganku..

Tuesday, March 12, 2013

rindu!

bismillahirrahmanirrahim.


alhamdu lillah..
alhamdu lillah...
ngee
(>_<)


hujung minggu lalu aku kembali ke negeri tanah tumpah darah ku
Pahang Darul Makmur.
cewahhhh! hahaha

Jumaat 
1710pm : lepas kerja terus laju menuju ke Sogo, untuk berjumpa Supik a.k.a Dayah
makan-makan, borak-borak, gelak-gelak, sambung makan lagi
haha
1915pm: lepas tu terus gerak ke Pekeliling naik bas ke Kuantan.
2330pm: sampai di Universiti Malaysia Pahang.
sambung borak dan akhir nya terlelap di bilik Kak Mas dan CikMon.

Sabtu
0330am : aku bangun dan bersiap2 untuk menunggu Wani & Pipah di pagar kolej kediaman.
0800am : amek kereta dan bersiap-siap untuk ke Uitm Jengka..
0830am : Jumpa Kak Ely di tepi jalan hadapan Gambang Waterpark
1100am : selamat tiba di Uitm. parking kereta dan terus cari tempat mereka menjalani USR zon Pantai Timur. berjumpa dengan rakan2 seperjuangan bersama dan bersatu. memberikan sokongan kepada adik2 yang menjalani ujian praktikal USR.
1230pm : bergerak pulang ke Gambang.
1400pm : tiba di Universiti Malaysia Pahang, dan terus menuju ke Jabtan Bendahari untuk mengambil baucer buku. sempat bertemu dengan Teng.rakan bermain basketball.hehehe. rindu untuk bermain bola itu lagi.
1530pm : selamat tiba dibilik. golek-golek atas katil membetulkan urat .hahaha
 2100pm : berkumpul untuk keluar makan bersama-sama rakan2 SC yang lain. 4 buah kerata dan 1 buah van.lebih kurnag lam 30 orang..rindu nak makan sama2 camtu lagi.huuu..
2330pm : tiba di bilik dan sambung makan kek..sempena sambutan hari kelahiran CikMon..

Ahad
0800am : menunggu bas untuk pulang ke Kuala Lumpur.

selamat tinggal bumi Pahang.
sangat merindui segala-galanya di sana.
sobs!
;(


bertemu kembali..rakan2 psscmump

sahabat yang menyertai USR, TP, dan ahli tamat UMP

rakan2 kelas..chingling, ee nin, kak mas, amal, eliss, pipah, wei xin.

katahatiku 1: cuti hujung minggu yang berlalu dengan cepat! huuu.
katahatiku 2: seronok jumpa dan berkongsi cerita di tempat praktikal masing2.hee.
katahatiku 3: nak turun kelas latihan SC! wuuu.  

Wednesday, February 27, 2013

#WW 18#

assalamualaikum

Sunday, February 24, 2013

Lepas!

assalamualaikum


hmmm.
rasanya dah tiba masa nya.
belajar lah perlahan-lahan 
untuk melepaskan nya

buka hati
lapangkan dada

belajar untuk menerima hakikat
sobs!
InsyaAllah, aku cuba yang terbaik.


katahatiku 1: walau apa pon berlaku, kita tetap kawan okeh!
katahatiku 2: cuba melupakan dan mengejar masa depan! chaiyooo!


Saturday, February 23, 2013

minggu pertama berlalu..

bismillahirraahmanirrahim



alhamdu lillah..
aku masih selamat
masih mampu senyum
masih mampu berdiri atas kaki sendiri.
setelah minggu pertama ber praktikal berlalu..
cam gempak je cerita..praktikal jer pon.
hahahaha
biasa lah..orang tak penah bekerja..
excited

minggu pertama berlalu
kaki kiri aku melecet..
alhamdu lilllah..
dugaan pertama.
berjalan pon ayu semacam..
tak boleh jalan laju2.
nanti nampak tempang nya disebabkan menahan pedih melecet.
hahaha

minggu pertama berlalu
sebab waktu makan hari Jumaat dua jam
aku makan tengahari bersama rakan sekelas aku yang berpraktikal di kLcc.
sempat juga membeli sehelai baju bundle yang Chantik! 
hahaha..
lepas ni memang kami masuk lagi kedai tu.
ngeee >_<

minggu pertama berlalu
pertama kali aku melihat muslimat solat jumaat sehingga ke pejalan kaki 
di hadapan Tabung Haji itu.

miggu pertama berlalu
hari ahad nanti Adib dan Mira Sariati aka bertunang
pasangan pertama dalam kelas kami
yang menbuat pertunangan.
Tahniah kepada mereka.
semoga ikatan berkekalan ke hingga ke akhir hayat.
menunggu Kad Kahwin baru boleh pergi ke majlis mereka.
hee
 
minggu pertama sudah berlalu..
seterusnya dan akan datang

SILA GAGAH DEMI ALLAH...!


sumber dari mukabuku

Sunday, February 17, 2013

sem 8!

assalamualaikum


dum..dumm..dumm..
bunyi mercun sayup-sayup kedengaran,
tidak berhenti-henti untuk seketika waktu.
mereka masih lagi dengan perayaan Tahun Baru Cina.


dup dap..dup dap..dup dap..
jantung berdegup laju bila memikirkan esok.
hari pertama untuk pergi bekerja.
walaupon hanya untuk berpraktikal.
tapi..
hati ini tetap tak mahu bertenang.
gementar.
takut.
tak sabar.

semuaa ada.
semoga hari esok berjalan dengan lancar.
Ya Allah, tabahkan lah hatiku ini.
Aminnn.

PNB..! tunggu kemunculan ku di sana. !


Friday, February 15, 2013

Monday, February 11, 2013

Ciri Sahabat yg Baek~

Assalamualaikum
(^____^)


Apakah ciri-ciri seorang sahabat yang baik? 
Pesanan al-Qamah (seorang sahabat Rasulullah SAW) kepada anaknya, “Wahai anakku, sekiranya engkau berasa perlu untuk bersahabat dengan seseorang, maka hendaklah engkau memilih orang yang sifatnya seperti berikut.”


1. Pilihlah sahabat yang suka melindungi sahabatnya, dia adalah hiasan diri kita dan jika kita dalam kekurangan nafkah, dia suka mencukupi keperluan.


2. Pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan ntuk memberikan jasa baik atau bantuanmu, dia suka menerima dengan rasa terharu, jikalau ia melihat kebaikan yang ada pada dirimu, dia suka menghitung-hitungkan (menyebutnya). Pilihlah seorang sahabat yang apabila engkau menghulurkan tangan untuk memberikan jasa baik atau bantuanmu, ia suka menerima dengan rasa terharu dan dianggap sangat berguna, dan jika ia mengetahui mengenai keburukkan dirimu ia suka menutupinya.


3. Pilihlah sahabat yang jikalau engkau meminta sesuatu daripadanya, pasti ia memberi, jikalau engkau diam, dia mula menyapamu dulu dan jika ada sesuatu kesukaran dan kesedihan yang menimpa dirimu, dia suka membantu dan meringankanmu serta menghiburkanmu.


4. Pilihlah sahabat yang jikalau engkau berkata, ia suka membenarkan ucapan dan bukan selalu mempercayainya saja. Jikalau engkau mengemukakan sesuatu persoalan yang berat dia suka mengusahakannya dan jika engkau berselisih dengannya, dia suka mengalah untuk kepentinganmu.




ahli kelab jalan2
ciksupik, cikmon, mok soo, supik


katahatiku 1: renungan kita semua..
katahatiku 2: mula merindui zaman belajar..rumate2..classmate..and my buddies..rindu kalian! ssobs..sobss..

Friday, February 8, 2013

kata seorang tokoh...

bismillahirrahmanirrahim


kata2 Tun Dr. Mahathir Mohamad

“I not only think but also look and study 

things carefully. When I travel around,

 I look at things carefully, 

make comparisons of what I see.

 I don't accept things at face value, 

you cannot trust what you hear or see. 

Don't jump to conclusions without 

thinking.”



katahatiku 1: hebat..

Thursday, February 7, 2013

Cerita Sekarang~

bismillahirrahmanirrahim

alhamdu lillah.
setelah sekian lama aku tak melewati alam maya ini..

okeh, update selaju mungkin

Sem 8
sekarang ni, aku dah hampir ke penghujung cuti semester..
lepas ni dah masuk sem 8..
dan ini juga bermaksud aku akan memulakan sem 8
dengan ber praktikal..
huhu
takut pon ada jugak.

FyP
thesis masih belum siap dibetulkan
akhir bulan Februari ni dah kena hantar.
insyaAllah, bulan Mac ni akan di jilid kan.
Amin..

Kuala Lumpur
akan jadi tempat perantauan aku selama enam bulan akan datang.
tempat yang aku tinggalkan setelah 5,6 tahun dahulu.
terlampau banyak kenangan di sana.
dan kenangan2 yang aku tidak mahu mengungkit kembali
serius.
okeh, full stop.

PSSCM
InsyaAllah, aku cuba untuk terus aktif
akan mencari kelas latihan yang berdekatan dengan rumah akak nanti.

okeh.
itu sahaja yang sempat aku coretkan pada hari ini.
kita jumpa lagi di lain hari.
daaa~

sekadar hiasan


ciksupik, 0702,ruang tamu, nilai, N.9..

Sunday, February 3, 2013

bila awan dan gunung..

bismillahirrahmanirrahim




dari dalam van..
perjalanan ke Kuala Lumpur..
kawasan Bentong, Pahang

Tuesday, January 22, 2013

T__T

bismillahirrahmanirrahim


hmmm..
sebak..rasa nak nangis..serius, nak nangis..
tarik nafas dalam2 dan pujuk hati laju2..

aku baru terima kunjungan bekas rakan sebilik semasa sem 1 dahulu.
berjumpa dengan beliau untuk kali terakhir.
dan 
aku sedih.
sob..sobss..

sejak dua hari kebelakangan ini, rakan2 seperjuangan ku
pelajar PENGURUSAN PROJEK
semua membuat status persahabatan
status memohon kemaafan
status kemanisan dan kepahitan yang kami alami selama empat tahun ini

dan segalanya adalah kenagan kai bersama.

harap kita dapat berjumpa lagi wahai sahabat sekalian.
semoga berjaya dalam haluan masing2.

sayang kamu semua..
sangat2.
huuuu
T___T

Saturday, January 19, 2013

dalam dewan dan ros putih...

assalamualaikum



sekuntum bunga mawar putih di atas setiap meja yang ada..
tempat : kenduri abang munzir dan kak hawa.

Wednesday, January 16, 2013

#WW 16# Lomo_Ku. =D

bismillahirrahmanirrahim..

Yeahhhh!!!
YeeHaaaaaaa!!

tadaaaaa
.
.
.
.


jeng..jeng..jengggg... 

.
.
.


waterproof 35mm camera with 1 free film

.
.
.


detachable waterproof casing

.
.
.


without the waterproof casing


yezzaa..!!
akhirnya..dapay jugak kamera Lomo sebijik!
heeeee senyum sampai ke telinga
>_____________<
okeh, walaupon kamera ni masih guna filem (kodak), 
kamera manual( lepas ambil gambar,
 manual pusing roll untuk filem seterusnya),
 tak guna bateri, kecik sahaja saiz nya,
aku tetap puas hati..
hehe.

Alhamdu lillah.


katahatiku 1: senyum gembira! hehehehe..
katahatiku 2: kembali ke zaman dahulu...! inysa Allah, aku akan post gambar setelah aku cuci filem nanti. Tungguuuuu~.

Monday, January 14, 2013

sebak..kawan accident..

assalamualaikum.

alhamdu lillah,
selesai sudah bacaan yassin tadi.
ku hadiah kan kebaikan dari bacaan yassin sebentar tadi kepada junjungan besar Nabi Muhammad SAW , ahli keluarganya, para sahabatnya. 
tak lupa juga kepada kedua ibu bapa ku.
dan terutama kepada
Muhammad Shahmi Bin Marsahid 
rakan seperjuangan ku
dalam perjuangan bersama dan bersatu ini.

hanya kawan biasa, tapi bila aku terima pesanan ringkas mengenai kemalangan dan kecederaan yang dihadapi..

Innalillahi Waina Illahi Rajiuun..

serius, sebak rasanya...bagaikan merasai penderitaan yang dialami..

Ya, Allah...
permudahkan lah urusan sahabatku di sana..
aku hanya mampu berdoa kepadamu
berikanlah nikmat kesejahteraan kepada rakan ku ini
kuatkan lah semangat beliau, kedua ibu bapa nya dan ahli keluarga nya..

Muhammad Shahmi Bin Marsahid,
sila bertahan!
dan semoga cepat sembuh!

AMINnn..


butiran pesanan ringkas yang diterima tadi..

ASSALAMU √ĀLAIKUM

DENGAN PERKENAN YM DATUK HAJI MAIDEEN BIN KADIR SHAH,
SEMUA AHLI PSSCM-CJDT DIKEHENDAKI MENGADAKAN MAJLIS BACAAN YAA SIIN UNTUK HAJAT BEROLEH KESELAMATAN & KESIHATAN KEPADA TENAGA PENGAJAR / PEMBANTU JURULATIH SAUDARA MUHAMMAD SHAHMI BIN MARSHAHID MENGALAMI KECEDERAAN PARAH
(KEMALANGAN KERETA DI JALAN SKUDAI BERDEKATAN FLY-OVER JALAN PONTIAN-UTM) PULANG MENGAJAR DARI KELAS LATIHAN UTHM, PARIT RAJA, BATU PAHAT SELEPAS TENGAH MALAM TADI.

KECEDERAAN:
PATAH TULANG PINGGUL (DISLOCATED PELVIS),
PENDARAHAN DALAMAN (ABDOMEN),
KECEDERAAN KEDUA-DUA KAKI:
TULANG BETIS KANAN PATAH,
TULANG BETIS KIRI REMUK.

BELIAU DIMASUKKAN KE WAD BARAT 2 ORTHOPEDIK, HOSPITAL SULTANAH AMINAH, JOHOR BAHRU.


katahatiku 1: sebak..dan sebak..huhuhu..

Thursday, January 10, 2013

fading flower - YUNA

bismillahirrahmanirrahim


FADING FLOWER
by
YUNALIS ZARAI


You got that walk walk walk
Got that talk talk talk
Got that swagger-er-er
Such a glamor-or-or

You're like a real life doll
With your hand that falls
Like niagara-a-a
But that don't matter-er-er
Cause that don't change the fact 
That your heart is black

You can't tear me down
Beat me to the ground
Try to block my sunshine 
My blue skies with your clouds
And who do you think you are
Yeah that won't get you far
You may think you\'re pretty 
But you'll see that beauty 
Is a fading flower

Fading flow-ow-ow-ower
Fading flow-ow-ow-ower

You'll only play play play
If you get your way always
In the center-er-er
Of attentio-io-ion

All the lying 
And the cheating
The mistreating
How you even sleep at ni-igh-igh-ight
Blows my mi-i-i-ind

I wonder when you'll see
That you don't bother me

So you can't tear me down
Beat me to the ground
Try to block my sunshine,
My blue skies with your clouds
And who do you think you are
Yeah that won't get you far
You may think you're pretty 
But you'll see that beauty 
Is a fading flower

Fading flow-ow-ow-ower
Fading flow-ow-ow-ower

I spent all of my youth
Trying to be you
Thought that you were special
That you were beautiful
But the more of you I see
The more I'm glad I'm me

Cause you can't tear me down
Beat me to the ground
Try to block my sunshine
My blue skies with your clouds
And who do you think you are
Yeah that won't get you far (that won't get you far)
You may think you're pretty 
But you'll see that beauty 
Is a fading flower

Fading flow-ow-ow-ower (fading flower)
Fading flow-ow-ow-ower (fading flower)

Yunalis Zarai. 

katahatiku 1: dia memang hebat! beliau yang sedang mencipta nama di luar negara. semoga berjaya !!
katahatiku 2: suka semua lagu2 beliau..hehee
katahatiku 3: fading flower yang menjadi 'caller ringtone' telefon bimbitku pada masa kini. hee =D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...