Pages

Saturday, December 29, 2012

kena marah.. ;(

assalamualaikum.


alkisah suatu petang..
aku di marahi oleh abangku
kena marah.
salah aku jugak..
membelakangi dia, membuat keputusan sendiri..
pada muka aku.
hadui..
sobs..sobs..

tapi tak apa..
fikir dari sudut positif.
sekurang-kurang nya ada orang untuk memarahi aku.
ada abang.

orang lain yang tiada abang..
tiada sesiapa yang mengambil berat pasal mereka..
tiada sesiapa yang melihat dan memikirkan pasal mereka.
dan akhirnya mereka terus berada dalam kesesatan
kesesatan yang mereka fikir adalah jalan terbaik untuk mereka
malangnya mereka silap

bersyukurlah..
alhamdu lillah
...alhamdu lillah..
......alhamdu lillah.....

katahatiku 1: iyup..memang sakit rasanya bila dimarahi..tapi setiap perkara ada hikmahnya..
katahatiku 2: bersabarlah wahai hati..bersabarlah..
katahatiku 3: aku budak kuat!

2 comments:

Akmal Khalidah said...

Kadang, orang yang ada abang pun tak semestinya dia kesah pasal adik dia.

Cakap ni pun berdasarkan pengalaman :)

Bersyukurlah ada abang yang marah sebab sayang kita. Tak semua orang rasa/dapat abang yang penyayang =)

Dia marah sebab sayang, kan? :)

ciksupik said...

@ akmal...

iyup..betul tu..lumrah kehidupan ada macam2 ragam..
alhamdu lillah, sy masih ada abang yang sayang pada sy.

terima kasih sahabat. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...