Pages

Friday, July 20, 2012

dah habis!

assalamualaikum


iyup.
dah habis.
dah sampai gambang.
pasni nak balik rumah.

macam2 terjadi..
macam -macam..
seribu satu makna 

dah habis..
habis sudah..
selamat tinggal.


Friday, July 13, 2012

hati dan berdosa..

bismillahirrahmanirrahim




"Mengecilkan hati orang adalah berdosa, berkecil hati juga adalah berdosa. Tetapi lebih besar dosanya jika kita berkecil hati"

.. I'm so confused...

Kenapa orang kecilkan hati kita, kita pulak yang berdosa?
Then I asked my dad what's that mean.

Ayah: Jika seseorang hina kita, dia berdosa. Jika kita terasa hati dgn penghinaan dia, kita juga berdosa. Tetapi dosa kita lebih besar dari dosa dia.
Anak: Uiikk... Tapi kenapa pulak? Kita tak buat apa-apa pun?
Ayah: Kerana orang yang menghina kita itu adalah peringatan daripada Allah.
Anak: *blur
Ayah: Kenapa kita dihina oleh orang tu? Kerana itu adalah ujian dari Allah. Kenapa Allah hadiahkan kita ujian itu? Kerana DIA nak mengingatkan diri kita yang dah leka dengan dunia. Bila kita berkecil hati dengan orang tersebut, bermakna kita tak redha dengan ujian yang Allah turunkan. Kesimpulannya, kita bukan kecil hati dengan orang, tapi kecil hati dengan Allah.
Anak: Ooooooo... Ook...
Ayah: Lagi parah bila kita pun cerita pada kawan-kawan kita. "Dia dah banyak buat aku macam ni, macam tu..." dan sebagainya. Dan kawan-kawan kita pula akan cerita pada kawan-kawan lain. "Kesian kawan kita tu.. budak tu dah banyak sakitkan hati dia..." jadi keredhaan kita terhadap ujian Allah itu akan lesap.
Anak: *termakan cili

So, the conclusion is... Jangan mudah terasa hati...
Maknanya kita tak redha dengan Allah...
Nanti Allah pun tak redha dengan kita... Na'uzubillah.

P/s: "Sebenarnya, setiap kali orang memuji kamu... Seharusnya kamu rasa malu. Ucaplah astaghfirullah al-azim kerana orang memuji kamu disebabkan Allah S.W.T telah menutup aib dan kelemahan kamu."

:)

Kiriman dari : Lala Abd Rahman

katahatiku 1: sumber dari muka buku.. 
katahatiku 2: cuba menjernihkan sesuatu yang keruh.huhu =.="
katahatiku 3: kaki sakit tak hilang lagi..sobs..sobs.. ;(

Tuesday, July 10, 2012

beberapa hari lagi...

bismillahirrahmanirrahim


dan lagi beberapa hari untuk perlawanan kami..
usaha dan terus usaha!

my lovely coach cakap kami dah ready..
" now, you are playing basketball ! "
u can do break the press breaker!
"come on! "
"u can shoot properly! "
 and lastly 
"who are the champion for masum ?!! "

" UMP...!! "

dan aku akan terus berusaha..!
aku bukan main untuk kalah..!
dan aku bukan 
main untuk mengisi masa lapang untuk kali ini ..!

aku bermain bola bakul ini untuk menang!
tempat pertama..!

JOHAN..!

hawwwrrr!!
 
 
katahatiku 1:semoga semangat kami terus berkobar!
katahatiku 2: kami boleh!!

Monday, July 9, 2012

atuk buang masa..???

assalamualaikum


Seorang atuk yg telah lanjut usianya sedang menanam sepohon pokok buahan. Dalam kepayahannya, dia meneruskan juga usahanya itu. Datanglah seorang mendekatinya dan bertanya , "Sempatkah atuk memakan buahnya?" Dengan nada kepuasan dia menjawab, "Mungkin tak sempat." Orang itu bertanya lagi, "Mengapa atuk membuang masa? Sedangkan atuk tahu bahawa tak sempat memakan buahnya." Dengan senyum mesra atuk berkata, "Tak apa. Cucu-cicit atuk yang akan merasa hasilnya."
 
katahatiku 1: tiada kata2 untuk hari ini..

Wednesday, July 4, 2012

#WW13# : 14 JUN 2012..

bismillahirrahmanirrahim.


alhamdu lillah.

terima kasih sahabat!

Izzah, Aniem, Ayu dan
aku a.k.a
 birthday gurl.




sodapp..sodap..yummy3..

muka bahagia birthday gurl..*wink2* ;)


katahatiku 1: alhamdu lilah..terima kasih Allah kerna beri aku peluang untuk bernafas sehingga sekarang. sob..sobss..

Monday, July 2, 2012

team bola bakul KMK'08..

assalamualaikum


pasukan bola bakul kolej matrikulasi kedah 2008

hasil susah dan senang kami..
hasil dari gelak ketawa dan tangisan yang terjadi..
alhamdu lillah..
kami johan bola keranjang wanita Kakom(karnival sukan antara matrikulasi)

kenangan manis sepanjang aku bermain bola bakul ini.

dan kali ini..
isnyaAllah..
aku cuba yang terbaik untuk diriku, pasukan ku..dan universiti ku..

Ameen.


count days~ 13 days to go!
chaiyo3!!


katahatiku 1: bertahan..! bertahann!
katahatiku 2: merindui saat2 di kmk.. wuwuu..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...