Pages

Saturday, April 14, 2012

Kembara cuti MidSeM #siri 2#

assalamualaikum
jom sambung cerita aku...hehe..
Sabtu (31april2012)
pengembaraan hari kedua.
 
buka mata jer aku terus capai hanset.
menu--->message--> create message--> " bangonn...dan bangooonnn!!! kite jumpa jom arini..jomm2!! "-->sent..
bangun pagi dengan muka yang gembira..misi utama aku harus dilaksanakan dengan jayanya..
hahaha. :: sesi jejak kasih bersama insan tersayang ::
okeh..dah tidak berada rajin untuk taip2 ni..kita layan gambar jomm! haha 
taraaaaa...!!!
   hahaha 
@.@
  

perjalanan kami bermula..muka 'excited' di pagi hari! hehe
destinasi pertama..KL Sentral..
 pagi itu, selepas sarapan di rumah Dayah, kami bersiap2..keberangkatan puteri-puteri ke KL Sentral. perasaan bercampur-campur..tak sabar..gembira..teruja..takut..sedih..macam2 laa..duduk pon tak tenang. hahaha..cam hiperbola la pulak ayat itu..gara2 kerana hampir 5 tahun aku tidak berjumpa dengan nya..serius..aku rindu..dan rindu sangat2 padanya. T_T

dan akhirnya..


taadaaaa..!!!

kami
beliau lah insan bertuah itu..Nor Hafini Hambali..sahabat baik+rapat+baik+rapat+baik+baik dan bla.bla..blaa..hihihi =P .jom berkenalan ngan beliau sekejap..nama  manja, Fini..atau nak lagi manja +gedik sikit2..Finn.hahaha ..gurau2 je ea fini..kami kenal dari tingkatan 4..seingat aku lar, masa awal tahun itu, tak rapat sangat..tapi bila akhir tahun baru lah kami rapat. hihihi..
lepas SPM, kami terus tak berjumpa.masing2 balik negeri masing2..aku di Pahang, fini di Perak.last kami jumpa masa hari terakhir jawap peperiksaan SPM tu.pas habis jawab, kami terpaksa kosongkan asrama pada hari itu juga..itu saja..sedih kan kami..haha..okeh, malas nak cerita lagi..nanti mengimbau masa lalu..sesuatu yang aku tidak suka..haha..
.
.
.
teruskan dengan kembara aku..
lepas jumpa di KL Sentral, kami berlegar2 di Times Square, pastu pusing-pusing Sg,Wang..dah penat kaki berjalan. perut pon dah berbunyi2..makan..solat..
kami teruskan pejalanan ke masjid Jamek.mahu ke pasar di Jalan TAR.(kebetulan hari itu hari sabtu..ada pasar di situ..hihi )

aipp..gambar tak jadi..

oyeahhh! aku dan dia..

tidak lupa juga Dayah dan Yani..peace yoo! hihi @.@

di Jalan Masjid India.
hoho..tetibe terjumpa artis pula di sana..lalalla XD
 jalan dan jalan dan jalan beberapa jam kat situ, perghh..sesak dan memang sangat sesak.macam waktu kat bazar ramadhan pula..dan..setiap pertemuan ada perpisahan..lam jam 6.30 petang Fini mengundurkan diri..pulang ke kampus nya.di Shah Alam.
sedih..tapi aku bersyukur..alhamdu lillah..sekurang-kurang nya aku sudah menunaikan impian kami..
alhamdul lillah..terima kasih Allah. =')

muka apekah itu..?? haha =.=
 tetiba aku teringat sesuatu pasal gambar ini..lepas dari hantar Fini di stesen lrt kat Masjid Jamek, aku menuju ke Sogo..Dayah dan Yani menunggu di sana untuk makan malam dan bergerak pulang..setiba nya aku di situ, terus duduk. satu perkataan keluar dari mulut aku.
"LEGA" sambil tersenyum.
dayah : apa yang lega nya amal ? cer cite sikit sambil pandang aku..menunggu jawapan
aku : hmmm..diam..ambil nafas dan senyum sahaja
dayah : laa, diam la pula..
aku : hahaha...lega sebab 
1)dapat jumpa Fini.
2) dapat makan dengan Fini
3) dapat jalan2 dan berborak dengan nya
4) dapat hantar dia pulang
5) akhirnya dapat duduk setelah berjam2 berjalan tadi. 
dayah : fuiyooo...daripada 5, 4 pasal Fini ..
aku : hahaha hanya mamp gelak..

alhamdu lilah, hanya Allah saja yang mengetahui perasaan aku ketika itu.
 
dalam bas..pulang ke Pinggiran..

wajah bahagia Dayah sebab dapat jumpa artis tadi ituu..
 bersambung....
katahatiku 1: oyeahhh!! akhirnya, misi aku tercapai..
katahatiku 2: hari senyum sedunia aku. ngeee =))

2 comments:

BiNggUNgMaMa said...

pewitttt....heheheh

cikmamal said...

hahaha..
peewiiittt!!
=D

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...