Pages

Wednesday, April 25, 2012

#WW 11# : Mr.Robert Gan

assalamualaikum


Mr. Robert Gan datang lagi! ^.^


katahatiku 1: kali kedua Mr. Robert ke sini.
katahatiku 2: satu bengkel yang menarik! oyeahhh!!

Tuesday, April 24, 2012

dilemmaaa... T.T

assalamualaikum..

kelmarin..
semalam..
hari ini..

aku
kompiuss..
KOOMMPIIUSSS...!!

dan
 masih 
 
dilemaa..
dileemaaaa...
dileeemaaaaaaaaaa...

huhuhu 
T.T



nak ke tak nak..
mahu ke tak mahu..
pergi ke tak pergi..
sanggup ke tak sanggup..

arggggghhhhh!!
stress.
=.="

~merenung masa hadapan~

kesimpulannya..
kita tunggu esok..
biar masa yang menentukan nya..

huhuhuhu
T.T

Monday, April 23, 2012

Kembara cuti MidSeM #siri 3#

bismillahirrahmanirrahim..

Ahad (1april 2012)
hari ketiga pengembaraan aku..

pagi ni, kami akan bergabung!! oyeahhh!! hahaha...
geng jalan2 kami akan bersatu pada hari ini..
misi kami hari ini, masuk Akuaria di kLcc..tp sebelum itu, kami menunggu wani dr kajang..

malas nak cerita panjang, cam biasa...layan sama itu gambar laa..hehehe XD

ketika baru sampai akuaria...xsabar nak teroka..hihi

wani dan ikan pirana..hoho T.T

ikan yu. boleh pegang secara 'live'. hoho..kulitnya licin..hehe.geli pon ade lepas pegang..lalala =P
buaya biawak..buaya biawak.buiwak..biaya..hahaha >_<

cuba teka siapakah gerangan nya ituu..?? haha
ikan besar yang sangat besar!! ikan gergasi kot.hihi @.@
ikan yang ada benjol d kepala..akibat asyik langgar dinding jer.andaian semata-mata.haha
air yang tenang, jgn disangka tiada buaya..tapi tengok tuu! siap ada kura-kura..haha..comel2!

dan
 kami masuk ke dalam terowong..dunia dalam air..
besar nya ikan tuu!!

ikan kecik2 yang cantik!!

erkk..ikan yang menakutkan..huhu..
hoho..ikan pari besar! lau masak ni boleh tahan 2, 3 bulan.haha :D
ikan kecil yang comel.
ikan yang macho..hoho :P

hurmm..ikan ni lapar kot.tengok mulut tuu..luasnya dia nganga..ahaha :P



ikan pelik yang menarik. =)
 dah abis pusing2 dalam terowong..sambung kat luar pula..

tadaaaa..!!!

muka teruja jumpa kuda laut secara 'live' hohoho! :D

kuda laut!!

kuda laut yang encem!
bersama pasangan nya..

ini pon ada..apekah ituu..?? lalalla :P

ikan kecil2


ikan warna warni

amboi...tang mulut tuu..muncungnya..hihi..

udang..? unta..?? udang unta..?? #.#
ermm..udang boxer..?? haha =P

setelah habis pusing2..muka kepenatan..haha..

setelah puas berkenal-kenalan dengan ikan2 kat situ..perut pon asyik bunyi2..lapar2 sebab asyik tengok ikan jer..lau masak, wat lauk pon sedap ikan2 tu..hahaha..

petang tu, lepas selesai solat kat masjid as-syakirin ,kami meneruskan misi seterusnya..menuju ke wangsa maju..
mencari burger kaw2..
kaw ker??
haha..
belum cuba belum tau..

pernah dengar pasal Burger Kaw-Kaw...??
antara link pasal burger ni






antara burger yang di jual..yumm3! =P


3 jam kot berbaris semata-mata nak tahu apa yang KAW pasal burger ni..haha...layaaannn jelaa..

giliran ke 53..menunngu dari kul 5lebih dan akhirnya dapat kul 8++ malam. masyuk giler r. =.="

brader yang tak jemu2 ambil order dari pelanggang.

dan inilah hasilnya..!!

mantap!! sedap..!! terbaEkkk..!!!
memang berbaloi la tunggu lame pon..
hohoho
                         bersambung...
 
katahatiku 1: tidur dengan kekenyangan pada malam itu..
katahatiku 2: akhirnya..misi hari ke3 tercapai..!! haha..
katahatiku 3: alhamdu lillah. =) 

Sunday, April 22, 2012

sesuatu yang baru

assalamualaikum
>.<

entri kali ini aku nak bercerita pasal sesuatu yang baru.
sesuatu yang baru.
dan
baru..

bak kata abang dolah.

"betulkan yang biasa, biasakan yang betul "
haaa..paham tak ??
paham.??tak pahamm??
haha..lu pikir la sendiri ea..haha

isnin..16 april 2012..
satu tarikh yang aku tak akan lupa ..
kenapa???

sebab pada malam inilah  secara rasminya aku menjadi tenaga pengajar 
yang baru di kelas latihan kampus ini. fuhhh! sesuatu yang baru ea..bukan senang memikul tanggungjawab ini..bukan sekadar duniawi, di akhirat kelak pon kita akan dipersoalkan apa yang kita buat..hoho..bila difikirkan.subahanallah..
tapi apa pon, tanggungjawab tetap tanggungjwab.
lakukan sebaik mungkin adalah lebih baik dari takut untuk melakukan dan seterusnya mengabaikan nya terus..

okeh.da melalut sudah.hahaha..

malam itu, pengalaman pertama kasi buah pada adik2 yang kelas jatuh.
fuhhh!! cuak..berdebar..takut..semua ada laa..
cam rasa nak lumba lari 100meter.
hahaha*entah papa la contoh yang diberi*
 bila sampai bilik, terasa lenguh kaki..
tetiba jer..
hahaha..penangan daripada kasi buah kat adik2 tadi kot..mugkin..hahaha..andaian semata-mata. =D

kalau dahulu bergelar ahli tamat,
sekarang bergelar tenaga pengajar.

kalau dahulu tali pinggang warna putih..
sekarang bertukar warna merah..

kalau dahulu selambe badak je nak datang lambat.
sekarang kena + paksa rela berubah datang awal.
.
 hohoho..
perubahan..ooo..perubahan..



katahatiku 1: bersedia untuk berubah! huhu T.T
katahatiku 2:  bersama dan bersatu.




Saturday, April 21, 2012

B..F..H

bismillahirrahmanirrahim

baca..
fahami..
hayati..


 لا تحزن ان الله معنا



katahatiku 1: sumber kata2 dari seorang sahabat.
katahatiku 2: baca...fahami..hayati..amalkan..
katahatiku 3: mensyukuri nikmat yang Allah beri..alhamdu lillah. =)

Wednesday, April 18, 2012

#Wordless Wednesday# : WW 10: jmL

bismillahirrahmanirrahim.


jom..!!
nak g mana??
 tak ke mana2 pon..hahaha..
 jom aku kenalkan kamu semua pada JAMAL aku..
mempersembahkannn.....!!!
JML 5391..!!
a.k.a 
JAMAL..
hehehe

~jML 5391~

mesti korang pelik kan..kenapa panggil motor ini JAMAL..???
haha..panjang cerita nya...
tapi
dipendekkan cerita.malas nak taip..haha
JAMAL ni dapat nama daripada rakan2 silat aku..
disebabkan no plat nye JML..
jadi mereka sesuki hati jer menggelar motor ini JAMAL..
sampai sekarang.melekat nama motor ini..
haha...
jamal pon..jamal laaa..


~JAMAL dan empunya JAMAL.same2 ensem+ macho..lalalala =P~

katahatiku 1: ohh..oh..tetiba rindu pada jamal..hoho..
katahatiku 2: ohooo..da bukan jadi wordless wednesday ni..haha..ad jugak cerita nak d taip nya..lalala~

Tuesday, April 17, 2012

mata-mata...

assalamualaikum

perghh!! 
mata tuu..,mata-mata tuuu..!!
apakah masalah dengan mata itu??
haaa..

jeng ..jeng ...jeng...

mata ini..bukan mata itu..
sedang cuba layu2 ea.
masa nak siapkan assigment yang bergunung2 ni laa nak layu2 ekk.
akhirya, di sini laa aku buat senam-senaman mata..
lau buka blog ni,terus hilang mengantok..
dah lari ke mane entah..
pandai je ann..
kalau membaca, menyiapkan assigment, laju je hinggap mengantok.
cess..!! cessss!! TIDAK SUKAA! 

okeh.tamat di situ... 



katahatiku 1: menjenguk rakan2 blogger yang lain..
katahatiku 2: tak sempat update entri yang lain..masa itu mencemburi diriku..lalalala =P

Tuhan ni wujud ke??

assalamualaikum



Pada suatu petang, seorang lelaki datang ke kedai gunting rambut untuk memendekkan rambutnya yang agak panjang dan tidak terurus. Seperti biasa, si penggunting rambut menyambut pelanggannya dengan mesra dan mempersilakannya duduk.

Sedang si penggunting rambut melakukan kerjanya, mulutnya tidak berhenti bercerita. Macam-macam dibualkan menyentuh isu semasa dan kehidupan harian. Tiba-tiba si penggunting rambut itu bertanya suatu soalan yang agak berat.

“Tuhan ni wujud ke?” tanya si penggunting rambut.

Lelaki tersebut terkejut dengan soalan tersebut. Belum pun sempat nak menjawab, si penggunting rambut menyambung percakapannya.

“Kalau Tuhan wujud kenapa dunia ni huru-hara, manusia saling berperang dan benci sesama manusia? Tuan tengoklah berita, di sana berperang di sini berperang. Asyik bergaduh sahaja di mana-mana…” adu si penggunting rambut.

“Lihat di negara kita, sana sini buang bayi. Kes bunuh pun selalu keluar di akhbar. Masalah sosial lagi. Rasuah lagi. Teruklah!” sambungnya lagi menyatakan kekesalan.

“Tuhan tu ada.” Jawab si lelaki itu singkat. Risau melihat semangat si penggunting rambut itu dengan gunting tajam di tangannya.

“Kalau betul Tuhan ada, kenapa DIA tak selesaikan semua masalah tu? Dan buat semuanya jadi aman sahaja? Kan senang!” ujar si penggunting rambut yang umurnya 40-an itu.

Selepas beberapa minit berlalu, sesi guntingan rambut pun selesai. Selesai membayar, si lelaki mengajak si tukang gunting melihat ke luar tingkap.

“Encik lihat tak lelaki-lelaki remaja di sana? Dan pakcik tua di seberang jalan tu yang sedang duduk tu?” tanya lelaki itu.

“Ya, saya nampak. Kenapa?” si penggunting rambut bertanya kembali.

“Lelaki remaja tu rambutnya panjang, nampak tak senonoh kan? Dan pakcik tua tu pula misainya tak terurus nampaknya. Setuju tak?” Lelaki itu meminta pandangan.

“Ya, betul. Saya setuju.” si penggunting rambut mengiyakan sambil mengangguk.

“Mereka jadi macam tu sebab tukang gunting rambut tiada kah?” tiba-tiba lelaki itu mengajukan soalan ‘istimewa’ kepada si penggunting rambut.

“Eh, tak. Bukan sebab tu. Ni saya ada ni.” Si penggunting rambut menafikan.

“Habis tu kenapa lelaki-lelaki remaja itu berambut panjang dan pakcik tua itu tidak tersusun misainya?” lelaki tersebut bertanya kembali.

“Tu sebab mereka tak datang jumpa saya. Kalau mereka datang jumpa saya tentu saya akan potong rambut remaja lelaki tu bagi elok. Dan pakcik tua tu pula saya akan trim misainya bagi kemas.” jawab si penggunting rambut.

“Ya, itulah jawapan kepada persoalan encik semasa encik memotong rambut saya tadi. Tuhan itu ada. Tidaklah bermakna berlakunya peperangan, pertelingkahan, jenayah, gejala sosial, rasuah di kalangan manusia itu adalah kerana Tuhan tidak ada. Masalah ini semua timbul kerana mereka semua tidak mahu ‘berjumpa’ dengan Tuhan.” kata lelaki itu.

Si penggunting rambut mendengar dengan teliti sambil mengerutkan dahinya. Berfikir agaknya.

“Mereka yang abaikan suruhan dan perintah Tuhan. Tuhan malah telah memberikan pedoman melalui RasulNYA dan juga melalui kitabNYA iaitu al-Quran. Malangnya, manusia memilih cara mereka sendiri. Mereka menjauhkan diri dari ALLAH. Jika manusia mendekatkan diri dengan ALLAH, tentulah keadaan manusia lebih baik dan sejahtera. Lebih kurang macam sayalah sekarang ni. Lebih handsome dari lelaki-lelaki remaja dan pakcik tua tu sebab saya jumpa encik untuk dirapikan rambut saya, hehe…”

“Betul jugak. Kenapa Tuan tak jelaskan pada saya semasa potong rambut tadi” Si penggunting rambut mengangguk setuju sambil bertanya.

“Oh bukan apa. Saya risau dengan gunting di tangan encik tu. Dibuatnya encik marah nanti, tak pasal-pasal saya kena nanti…hehe. Tapi, alhamdulillah encik tak marah, malah dapat menerima penjelasan saya” Jelas lelaki tersebut sambil ketawa kecil. Si penggunting rambut itu turut tertawa juga.



katahatiku 1: sumber dari mukabuku. 
katahatiku 2: sama2 kita hayati. =) 

Saturday, April 14, 2012

Kembara cuti MidSeM #siri 2#

assalamualaikum
jom sambung cerita aku...hehe..
Sabtu (31april2012)
pengembaraan hari kedua.
 
buka mata jer aku terus capai hanset.
menu--->message--> create message--> " bangonn...dan bangooonnn!!! kite jumpa jom arini..jomm2!! "-->sent..
bangun pagi dengan muka yang gembira..misi utama aku harus dilaksanakan dengan jayanya..
hahaha. :: sesi jejak kasih bersama insan tersayang ::
okeh..dah tidak berada rajin untuk taip2 ni..kita layan gambar jomm! haha 
taraaaaa...!!!
   hahaha 
@.@
  

perjalanan kami bermula..muka 'excited' di pagi hari! hehe
destinasi pertama..KL Sentral..
 pagi itu, selepas sarapan di rumah Dayah, kami bersiap2..keberangkatan puteri-puteri ke KL Sentral. perasaan bercampur-campur..tak sabar..gembira..teruja..takut..sedih..macam2 laa..duduk pon tak tenang. hahaha..cam hiperbola la pulak ayat itu..gara2 kerana hampir 5 tahun aku tidak berjumpa dengan nya..serius..aku rindu..dan rindu sangat2 padanya. T_T

dan akhirnya..


taadaaaa..!!!

kami
beliau lah insan bertuah itu..Nor Hafini Hambali..sahabat baik+rapat+baik+rapat+baik+baik dan bla.bla..blaa..hihihi =P .jom berkenalan ngan beliau sekejap..nama  manja, Fini..atau nak lagi manja +gedik sikit2..Finn.hahaha ..gurau2 je ea fini..kami kenal dari tingkatan 4..seingat aku lar, masa awal tahun itu, tak rapat sangat..tapi bila akhir tahun baru lah kami rapat. hihihi..
lepas SPM, kami terus tak berjumpa.masing2 balik negeri masing2..aku di Pahang, fini di Perak.last kami jumpa masa hari terakhir jawap peperiksaan SPM tu.pas habis jawab, kami terpaksa kosongkan asrama pada hari itu juga..itu saja..sedih kan kami..haha..okeh, malas nak cerita lagi..nanti mengimbau masa lalu..sesuatu yang aku tidak suka..haha..
.
.
.
teruskan dengan kembara aku..
lepas jumpa di KL Sentral, kami berlegar2 di Times Square, pastu pusing-pusing Sg,Wang..dah penat kaki berjalan. perut pon dah berbunyi2..makan..solat..
kami teruskan pejalanan ke masjid Jamek.mahu ke pasar di Jalan TAR.(kebetulan hari itu hari sabtu..ada pasar di situ..hihi )

aipp..gambar tak jadi..

oyeahhh! aku dan dia..

tidak lupa juga Dayah dan Yani..peace yoo! hihi @.@

di Jalan Masjid India.
hoho..tetibe terjumpa artis pula di sana..lalalla XD
 jalan dan jalan dan jalan beberapa jam kat situ, perghh..sesak dan memang sangat sesak.macam waktu kat bazar ramadhan pula..dan..setiap pertemuan ada perpisahan..lam jam 6.30 petang Fini mengundurkan diri..pulang ke kampus nya.di Shah Alam.
sedih..tapi aku bersyukur..alhamdu lillah..sekurang-kurang nya aku sudah menunaikan impian kami..
alhamdul lillah..terima kasih Allah. =')

muka apekah itu..?? haha =.=
 tetiba aku teringat sesuatu pasal gambar ini..lepas dari hantar Fini di stesen lrt kat Masjid Jamek, aku menuju ke Sogo..Dayah dan Yani menunggu di sana untuk makan malam dan bergerak pulang..setiba nya aku di situ, terus duduk. satu perkataan keluar dari mulut aku.
"LEGA" sambil tersenyum.
dayah : apa yang lega nya amal ? cer cite sikit sambil pandang aku..menunggu jawapan
aku : hmmm..diam..ambil nafas dan senyum sahaja
dayah : laa, diam la pula..
aku : hahaha...lega sebab 
1)dapat jumpa Fini.
2) dapat makan dengan Fini
3) dapat jalan2 dan berborak dengan nya
4) dapat hantar dia pulang
5) akhirnya dapat duduk setelah berjam2 berjalan tadi. 
dayah : fuiyooo...daripada 5, 4 pasal Fini ..
aku : hahaha hanya mamp gelak..

alhamdu lilah, hanya Allah saja yang mengetahui perasaan aku ketika itu.
 
dalam bas..pulang ke Pinggiran..

wajah bahagia Dayah sebab dapat jumpa artis tadi ituu..
 bersambung....
katahatiku 1: oyeahhh!! akhirnya, misi aku tercapai..
katahatiku 2: hari senyum sedunia aku. ngeee =))

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...