Pages

Wednesday, February 1, 2012

kita perlu faham bila....

bismillahirrahmanirrahim




Aku meminta kpd Allah setangkai bunga segar, Allah memberi aku kaktus berduri.

Aku meminta kepada Allah binatang comel lagi cantik, tetapi Allah memberi aku Ulat. Berbulu". Aku sedih, kecewa, betapa tidak adilnya semua ini!

Namun kemudian,...kaktus itu berbunga teramat lah sangat indahnya dan ulat pun berubah, bertukar menjadi kupu2 indah nan cantik.
Itulah Allah, pemilik .."Qada & Qadar!"

Allah tidak memberi apa yang kita minta, ttp Allah membahagikan apa yg kita perlukan.
Kadang2 kita sedih,.. kecewa dan terluka,..
tapi jauh di atas segalanya, Allah merancang apa yang paling baik untuk hambaNYA.
Itulah Allah, yg tidak pernah kita ketahui rahsia-Nya.

Bahkan dunia ini sudah dibagi rata atas dasar " Cubaan"....

Akhirat pun sudah dibagi rata atas dasar "Ketaqwaan".

Mudah2an Allah memasukkan kita semua dengan RahmatNYA ke dalam golongannya orang2 yang 
Sabar & pandai mensyukuri NikmatNya. 

AMIN.... 



katahatiku 1: sumber rujukan mukabuku Neoz Suharman.
katahatiku 2: kuatkan hati..kuatkan iman..percaya pada Allah yg maha Esa. =)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...