Pages

Sunday, December 4, 2011

KUAt..!!! ????

bismillahirrahmanirrahim

KUAT...??
macam harimau ?
macam singa ?
macam ibu ayam?
*bila anak nya dikacau*
macam Malik Nor ?
macam Muhammad Ali ?
macam Nicol Ann David?
macam Lee Chong Wei ??


ke macam aku sendiri..?
macam kamu ?
kita ni kuat x?
camna nak tahu kita ni kuat ke x..?

jom layan chatting di bawah


********************************************************
respondent :mamat vespa(bukan nama sebenar)
jam:  1759 

aku : 
pada pandapat awak, kuat ni camna ?

mamat vespa :
kuat 2 banyak maksud
kuat dari segi fizikal
dan batin
fizikal itu luaran 
batin itudlaman
jadi kalua kuat tahan marah itu,dari segi batin nyaa
orang yang kuat dalaman nya adalah orang banyak diberi ujian dri allah
semua nya kerana iman
iman ni plak banyak
kalu iman kita tak kuat maka meletup la kita
kalua iman kita kuat maka orang itu merupa kan orang yang di sayangi oleh Allah kerana dapat menerima segala dugaan dengan tabah
sebab itu kesabaran itu adalah penting untuk kita
kuat bg soalan tadi 
bagi saya sabar.


sabar itu sebahagian daripada iman..

tapi..
lagi satu kan
adakala kita kena lepas jugak
hehehehe
kalua dah 3 kali dia wat hal ngan kita 
kita boleh la "sound" jer
tapi jangan bertumbuk pulak.
T.T
 
*************************************************************


kata korang, camna pula...
kuat kah diri kita?
hohoho..
fikir-fikirkan

~DAAA~



katahatiku 1: hurmm..sedang berusaha untuk menjadi kuat dari segi dalaman dan luaran.
katahatiku 2: mekaseh kepada mamat vespa itu! tqvm! ;)

3 comments:

jalan hidup said...

lalalalal.. mksud kuat tue lau insan la. kemampuan lebi seseorang tue untuk melakukan sesuatu perkara. menahan marah kuat la.. kuat belajar. kuat makan. kuat tidur. kuat ketawa... hahahhahahaha mcm insan.

cikmamal said...

hahaha..nice sharing...
ok2..kuat melantak camne pulak..?
hehehhe :P

Ummi_R❀salici❀us said...

kuat rohani dan jasmani..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...