Pages

Monday, October 24, 2011

hAri iNi PAHANG cUTi..

bismillahirrahmanirrahim


allahu akbar..!
allahu akbar..!
allahu akbar..!

hihi..bersemangat sikit pada pagi2 hari ini..
jam menunjukkan pukul 9.50 pagi.
bilik sunyi sepi
duduk sorang-sorang je, yang lain da balik rumah
hari mendung2
dan hujan gerimis di luar.

tapi yang pasti
hari ni tak perlu bergegas nak pergi kelas + menyibukkan otak dengan  assignment yang perlu dihantar +membusykan diri dengan aktiviti2 lain
kerana

HARI INI PAHANG CUTI..
OYEAHHHH!!
hehehe

sempena dengan keputeraan  hari Keputeraan KDYMM Tuanku Sultan Pahang yang ke 81.
daulat tuanku!


 


Pada 24hb Oktober 2011,
merupakan hari Keputeraan KDYMM Tuanku Sultan Pahang yang ke 81.
Kami seluruh rakyat PAHANG yang
bernaung di bawah panji-panji pemerintahan 
Tuanku Sultan Haji Ahmad Shah Ibni Almarhum Sultan Abu Bakar Ri'ayatuddin Al Mu'adzam Shah
mengambil kesempatan ini 
mendoakan kesejahteraan dan kesihatan Tuanku.
Kemesraan dan keprihatinan
Tuanku terhadap rakyat jelata amat kami sanjungi. 

DAULAT TUANKU!!

katahatiku 1: daulat tuanku!
katahatiku 2: aku baru balik dari camping team building .gambar2 akan di upload nanti..tungguuuu..!
katahtiku 3: cuti seminggu dah bermula..jelez tengok orang lain da balik, tapi aku masih kat umP nie.huhuuu..nak balik jugakkk...!!!

Friday, October 21, 2011

tau tak ...??

assalamualaikum..




Tahukah korang sebenarnya banyak benda yang yahudi laknat ni sembunyikan pada pengetahuan umum. Jom  dedahkan 10 daripadanya!

1) Israel merupakan salah satu pembekal rokok terbesar dunia, namun rakyatnya tidak digalakkan menghisap rokok yang mereka cipta kerana mereka tahu akan bahana dalam kandungannya!.

2) Israel mempunyai kepakaran dalam mencipta vaksin dan mahir dalam ilmu perubatan, namun ilmu itu hanya untuk orang luar, kerana mereka tahu bahan kimia yang terdapat dalam ubat akan merosakkan untuk satu jangka masa panjang. Penduduk israel sendiri menggunakan Habbatus Sauda dalam perubatan harian.

3) Taktik kaum ibu di Israel ketika mengandung ialah si ibu/ isteri akan mendengar si suami membaca, menyanyi atau mereka akan menyelesaikan masalah matematik bersama-sama untuk mendapat bayi yang bijak dan petah kerana pada ketika ini fikiran dan perasaan si isteri adalah bersambungan dengan anak dalam kandungan berbanding anda bercakap padanya di perut.

4) McDonald di israel telah membuat pengubahsuaian contohnya dari segi minuman. Mereka menggantikan kopi berkafein kepada teh yang mengandungi polyphenols, iaitu unsur kimia yang berfungsi sebagai antioksidan berkekuatan besar untuk membuang sel rosak dan mencegah kanser. Kita disini masih lagi menggunakan KAFEIN BERBAHAYA!

5) Di Israel, mereka akan memakan buah-buahan dahulu sebelum memakan makanan utama. Ini kerana hakikatnya dengan memakan hidangan kabohidrat (nasi atau roti) dahulu kemudian buah buahan akan menyebabkan kita merasa ngantuk dan lemah dan payah untuk memahami pelajaran disekolah. Sedangkan disini kita dimomokkan dengan memakan buah-buahan sebagai pencuci mulut.

6) Israel terus melakukan berbagai usaha untuk menghancurkan Masjid Al Aqsha dan Qubah Shakhrah sejak 50 tahun yang lalu dengan menggali bawah tanah masjid tersebut agar runtuh dengan sendirinya?

7) Majoriti buku sejarah di dunia mengatakan Negara-negara Arab yang menyerang Israel terlebih dahulu pada perang tahun 1967? Padahal faktanya, Israel yang menyerang Negara-negara Arab terlebih dahulu kemudian mereka merebut kota Al Quds dan Tebing Barat? Tetapi mereka mengatakan serangannya itu adalah serangan untuk menjaga diri dan antisipasi?

8 ) Di Palestin, penduduk kristian Palestin dan Palestin Muslim bersatu melawan penjajah yahudi

9) Pelajar-pelajar di sekolah dilatih dengan taktik ketenteraan dalam bersukan seperti menembak dan mamanah bagi melatih otak memfokus sesuatu perkara dan mempersiapkan diri jika perkhidmatan diperlukan dimasa akan datang.

10) Hosni Mubarak merupakan tulang belakang Israel dan Amerika selama 30 tahun!



katahatiku 1: sumber dari mukabuku..

Thursday, October 20, 2011

Dato' Dr. Fazilah Kamsah pernah berkata...

assalamualikum.. 
=.=




Dato' Dr. Fazilah Kamsah pernah berkata



" setiap pagi sedekahkan al-fatihah kepada kedua ibu bapamu ( tak kira
masih hidup @ telah tiada )".......... 
nescaya pintu rezekimu akan terbuka
buat kamu... 

 

Berdasarkan Hadith Nabi :
"Tidak akan terputus rezeki seseorang selagi dia tidak meninggalkan doa
kepada kedua orang tua nya dalam sehari" 
 

 
Huraian hadith:
- jangan sesekali meninggalkan doa kepada kedua ibubapa (baik yang hidup
mahupun yang sudah tiada )
- Allah akan memurahkan rezeki kepada mereka yang tidak putus berdoa
kepada kedua ibu bapa (walaupun ada ibu bapa yang leka, doakan agar
mereka berubah)
- Ingatlah bahawa keredhaan ibu bapa adalah keredhaan Allah
- Semasa berdoa, berdoalah dengan bersungguh2. ...tadah tangan dan
bayangkan wajah kedua orang tua kita , termasuk guru2 kita dan mereka
yang banyak menolong kita (berdoa perlu benar2 bersungguh2)
- Mereka yang lupa berdoa kepada kedua orang tua, akan disempitkan rezeki
oleh Allah 

 

Kesimpulannya: 
 
- Bagi yang berniaga, tak perlu ada ilmu pelaris..... . Cuma jangan lupa
doakan ibu bapa kita setiap hari
- Rezeki bukan sahaja berupa wang ringgit, tetapi segala nikmat yang kita
dapat dari Allah (e.g. makan, kesihatan, kasih sayang, ilmu dsb nya..)
InsyaAllah
Berusaha dan bertawakal.. ...insyallah ,  rezeki itu bukan kerana ada sijil SPM,
(kata Azmil Mustapha)... ..Mari kita cuba ….Allahhuakhbar. ..

Insya Allah
Allahu Akbar !





AL-QAYYUM, AL-MAJID, AL-WAJID, AL-WAHID, AL-AHAD, AL-SAMAD, AL-KADIR,
AL-MALIK , AL - RAHMAN , AL -RAHIM 


katahatiku 1: coretan suatu ketika pagi..kredit to my friend, idayah ..
katahatiku 2: jom kita renungkan dan amalkan selalu..
katahatiku 3: aku sayang mak dan ayah!!

zaman sekarang punya hal~

bismillahirrahmanirrahim



Di dunia moden hari ini…
 
Pilihlah untuk menjadi gadis biasa yang sederhana pada cara dan gaya...

Tanpa eye shadow dan pemerah pipi,..


Tanpa wangian semerbak yang menarik perhatian,..


Tanpa gemerincing loceng gelang kaki...


Tanpa tumit tinggi yang berdetak detak,..


Tanpa tudung singkat dan selendang jarang yang mendedah dada,..


Tanpa pakaian menjolok mata....



Susah???
Memanglah....
Jiwa muda....
Warna-warni menggamit mata...
Rasa ingin mencuba membara-bara...
Tapi harus sedar diri,...
Tanpa semua itu pun,...
Kamu sudah pun menjadi perhatian...




Memilih untuk menjadi hanya gadis biasa,...
Biar tidak up to date,..
Biar tidak bergaya..

Yang Penting..
Hati.. Dan Amalannya..
Jika Dipandang.. Sejuk Hati Rasanya..
Masalah Wanita..






INGATLAH.. DIRIMU BEGITU BERHARGA..
JAGA LAH SEGALA AMALAN MU..
INSYALLAH.. DIRI MU AKAN SEMPURNA DAN BAHAGIA..



katahatiku 1: sebagai peringatan kepada diri ku sendiri juga.. :)

Wednesday, October 19, 2011

#Wordless Wednesday# : WW3 : rinDu3..!!

assalamualikum...













katahatiku 1: rinduuuuu pada mak ayah...!!!
katahtiku 2: two days to go...!! (count down for 1 week holiday)

Friday, October 14, 2011

aNdA kuAt..!!

bismillahirrahmanirrahim
 
 
 
 
 
 
aku budak kuat!
 
aku kuat!!
 
dan akan terus kuat!
 
bertahan..!
 
nur amalina....!!!
 
anda seorang yang kuat..!
 
 
bertahan ok!!
 
 
 
 
kuat macam harimau!
aummmm!!

katahatiku 1: istifar banyak2..sesi pulihkan hati.. =(

Wednesday, October 12, 2011

#Wordless Wednesday# : WW2 : hmmm..

bismillahirrahmanirrahim
(+__+)





katahatiku 1: sumber gambar-mukabuku..
katahatiku 2: ='(

Sunday, October 9, 2011

Malam Santai Kome' Anak Pahang datang lagi..!! =)

bismillahirrahmanirrahim

dipendekkan cerita!

jom layan gambar!!

*erkk..memang pendek..
kan2? haha*






~malam santai kome' anak pahang!~




~fylers disebarkan merata2~








barisan ajak terlibat dan tetamu jemputan seta anak2 pahang di uMp!




jom..aku cerita sikit pasal program ni..


Majlis perjumpaan mahasiswa dan mahasiswi Negeri Pahang Universiti Malaysia Pahang iaitu Malam Santai Kome' Anak Pahang.. Semua mahasiswa dan mahasiswi Negeri Pahang di Universiti Malaysia Pahang dijemput hadir.. Moh bina rangkaian kenalan anak2 pahang disamping mengeratkan silaturahim sesama kite termasuk sesi dialog bersama Yayasan Pahang..

Syarat Keahlian :
1. Dilahirkan di Negeri Pahang ATAU
2. Ibu atau Bapa atau kedua-duanya dilahirkan di Negeri Pahang ATAU
3. Bermastautin di Negeri Pahang sekurang-kurangnya 10 TAHUN
( ^_^ )

sekian terima kasih!

kata-kata ni pon aku tiru dari mukabuku semampan..haha 
punye malas nak menaip..ish3.. =P

katahatiku 1:  tak perlu susah payah kecilkan + sepet kan mata anda2 semua tok cari aku lam gambar tu.  
 bajek perasan je ada orang nak cari gambar aku..haha :D  
sibuk punya pasal..nak kena siapkan assignment utuk dihantar esok nya buat aku datang hanya tok 1 jam jer.kul 10 mlm dah cabut..pergi discussion dengan kawan..huhu. =(

WARDANCE..!!! tAriaN PeranG WatAniAh UMp.

assalamualaikum..!


*mood berkawat kaki*
kiri..kanan..kiri..
kiri kanan kiri..
kanan kiri kanan..erkk?? cam pelik je
hahaha =D

Tarian perang !!
28 September 2011.
Pada malam hari rabu yang lalu, aku terlibat dalam 
PELANCARAN KONVOKESYEN UMP YANG KE-6
yang berlangsung semalam (1 oktober). 
Aku dan pasukanku terlibat dalam menyambut kedatangan tetamu VIP ketika malam itu.
Malas nak cakap banyak, 
mulut pon busuk, 
buat habis air liur je 
*ngajuk jurulatih kami *
hahahha +_+

Hehe..jom layan gambar!!



~sesi pagi dan petang.. ketika latihan terakhir~


rakan seperjuangan..misya n izzah!

pakaian lengkap askar!
rakan seperjuangan lagi! ayu, aniemah, nana.


~pada malam kejadian~



mempersembahkan..!!


video tarian perang
*gambar agak gelap..huhu :( *


atau


atau

video lagi2!

video tarian perang *gambar agak gelap..huhu :( *




pasukan tarian perang dari wataniah uMp! *selepas habis persembahan*




kata2 semangat & ucapan tahniah drpd Tuan Imad(pegawai wataniah) selepas persembahan
da tak kenal muka masing2 selepas habis persembahan*muka kena conteng! hehe*


ketua platun kami, prebet farid !


jurulatih( sarjan2) yang sporting!



i love this picture! aniemah, my roomate.



candid askar2 yang bergaya! hehe




beri biru lambang kami..
harimau garang sifat kami..
mekanise bridget kami..
kami tetap gagah berani..!

aum!!!



~TAMAT~


katahatiku 1: terima kasih pada jurulatih yang banyak berkorban masa demi mengajar kami.. :)
katahatiku 2: kamu2 semua wataniah uMp! memang terbaEKK laaa!! gud job guys!!
katahatiku 3: aum3!! haha =.=
katahatiku 4: sampai 3 alternatif video..gara2 nak kasi korang tengok..! haha..semangat giler..hehe =.="








Thursday, October 6, 2011

cEriTa hAri IsnIn Yang LaLu

assalamualaikum warga2 alam maya !!
hehe (+_+)

dipendekkan cerita.
kebiasaan nya hari isnin, jadual aku penuh dengan kelas..lepas kelas statistics, kelas estimating & scheduling..
pastu kelas project management tools plak..
tapi
hari isnin yang lalu..
lain daripada yang lain..
tengah2 sibuk berjalan cari kelas

tetiba ..

trrrrr...trrrr...trrrr...( telefon bimbit bergetar : mood silent: )
okeh..! abaikan..bergegas + jalan laju + sembang dengan kawan2 kat sebelah,
destinasi kelas seterusnya 5minit (lebih kurang) berjalan kaki.

balik bilik..tengah hari..
tengok handphone tadi.

1 message received
open

" Hijaunye die ai ni..hehehe"
di translate kan
menjadi
"hijau nya hari ini..hehe"

sender : u-dom'rini

okeh!!
wuwuwuwuwu... ="(
terharunya...
sob..sobss...sooobss..

rini...a.k.a. siti marini bt saat!
ex-rumate aku masa sem 1..
aku memang rapat dengan nya..
antara rumate2 yang lain,
dengan beliau lah aku boleh ceritakan segala-galanya..
dari A sampai Z..
sesuatu yang jarang aku lakukan pada rakan2 aku..

mungkin tak sempat nak bertegur sapa dengan nya tadi...gara2 bergegas ke kelas tadi..
huuu..
hantar pesanan ringkas ni ( sms )
pon cukup mengembirakan hati aku..
hehehe..

SAYA SAYANG KAMO , RINI..!!
INDEED! 
=.=


~si berbaju ungu dan si berbaju hijau~

katahatiku 1: mood-terharu..wuwuwuuu :')


Sunday, October 2, 2011

cErItA hARi SabTu d uMp..

bismillahirrahmanirrahim

alhamdulillah..!
allahu akbar...!
(>_<)


tanggal 1 oktober 2011
uMp mengadakan konvokesyen yang ke-6 ..
tahniah dan tahniah!!
kepada mereka yang telah berjaya mengharungi hidup di uMp selama 3 @ 4 tahun
untuk menggenggam segulung ijazah!
 dan 
tahniah.! tahniah...! tahhniaahhhhh!!
kepada mereka yang berjaya mendapat pelbagai anugerah daripada uMp dan pihak berkenenaan.



expokonvo
 



 
Paan(presiden Mampan), menerima anugerah Hadiah Sanjungan Kepimpinan . 


katahatiku 1: tak sabar untuk menunggu giliran aku pula....uMp, tunggu aku lagi 2 tahun !!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...