Pages

Saturday, August 13, 2011

pAnAKUt...

assalamualikum..




jom layan lagu ni..





Lagu Penakut – Yuna

Tak semua kau rancang kan berlaku
Mungkin nasib tak menyebelahi aku
Entah mengapa engkau yang aku cinta
Mungkin lebih baik kau ku lepas saja

Oh ini tidak adil tidak adil baginya
ini tidak adil tidak adil bagiku
ini tidak adil untuk kau bertanya jika aku mencintaimu juga
tidak adil tidak adil baginya

kau tak penah cuba memahami aku
cinta kau ucap kau tak penah tunjuk
dan bila tiba saat aku kehilangan
beban yang tak penah kau cuba ringankan

Oh ini tidak adil tidak adil baginya
ini tidak adil tidak adil bagiku
ini tidak adil untuk kau bertanya jika aku mencintaimu juga
ini bukan milikku

Dan aku memang penakut
Mengakui cinta kepadamu
Seribu kali ku cuba ucapkan
Bila bersamamu
Kau bukan milikku
Dan engkau pun tahu
Kau bukan milikku

Friday, August 12, 2011

cinTa...143....

bismillahirrahmanirrahim





~Kalau kita sukakan seseorang, jangan beritahu si dia. Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya. Tapi luahkan pada Allah, beritahulah Allah. Allah maha tahu jodoh kita siapa. Jikalau Allah berkehendak, gunung pun boleh hancur lebur, kalaupun gunung boleh hancur lebur, bagaimana tidak dengan hati manusia yang lembut?~





Thursday, August 11, 2011

nak ni boleh x???

assalamualaikum..! 





 huhu..
untuk pengetahuan tshirt ini ada macam-macam warna..
macam kat bawah ni..





 tapi
aku tetap nak yang warna asal..
sebab nampak lagi 
comel,
segak,
bergaya,
dan
original laa.
 hehe
=.="

MACAM NII...!!
heee 
=.=


tapi kan, ada orang pernah kata..kalau kasi hadiah baju kat seseorang,
nanti mereka akan berpisah..
 aku pon pernah mengalami sendiri
5 tahun yang lalu, seseorang yang aku amat sayangi menghadiahkan 
sehelai baju kepada aku..
malangnya, 
sampai sekarang aku tak mampu untuk berjumpa dan bertanya kabar dengannya
mungkin kerana DIA terlalu jauh daripada aku dan sangat sibuk
dengan kehidupan yang mencabar di sana,
pergi menunaikan tanggungjawab sebagai 
seorang mahasiswi di 
seberang laut.


jadi,
kesimpulannya..
tak tau boleh percaya atau tidak.
  
senang cerita, tak apa lah.biar aku yang beli sendiri..
insyaAllah, ada rezeki ada lah nanti.
hehe

pEninG..!!

bismillahirrahmanirrahim..



 daripada malam semalam...bangon pagi tadi..buat gerak kerja di uMp Gambang,
bergerak ke uMp Pekan..buka puasa..terawih..postmortem..
sampai lar saat ini..
jam 2.30 pagi.

kepala aku pening..
hadoi2..
apa la masalah kepala aku ni.





jenis-jenis pening

okeh..
penat..
dan
pening..
nak tidur.
selamat malam..!

Sunday, August 7, 2011

kenapa...????

assalamualaikum

alhamdulillah, aku baru je lepas membeli makanan untuk juadah berbuka sebentar lagi.
tetiba tergerak hati untuk meng'update' kan diri dengan berita di dunia luar PEKAN ini..
dah hasil nya..
aku paling berkenan pada berita ini...



gambar hiasan

WHY THE BAD ENGLISH? 

LABIS: Are teachers incompetent, or school books unsuitable?

The Education Ministry will look at these factors to determine why students continue to have a poor grasp of the English language.

Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin, who is also education minister, said the ministry would review the curriculum with regard to the teaching of English as well as identify the reasons behind students’ poor command of the language.

Muhyiddin said even after learning the language for 13 years at primary, secondary and matriculation levels, some students still could not master English.
“I have no answers for this problem. I will ask the (Education) director-general to review the English curriculum to find out the reasons behind the problem.

“Is it because the teachers are not competent or there are not enough teachers, or because the books are not suitable?We can’t ignore this anymore.” He said this during his visit to SMK Maokil here yesterday. Present were Deputy Minister in the Prime Minister’s Department Datuk Ahmad Maslan, Bukit Serampang assemblyman Tahir Taat and school principal Noor Hashimah Hassan.

He said many parents were worried when the ministry changed its policy from the Teaching of Mathematics and Science in English (PPSMI) to the Upholding the Malay Language, Strengthening Command of English (MBMMBI) policy.
“They were concerned that English would be ignored and considered as unimportant.

“This is a wrong assumption.

As the education minister, I have always stressed the importance of mastering English as a second language as it is a language for international trade.” He said students must be given the opportunity and exposure to speak and understand both languages.
During the visit, Muhyiddin presented awards to the school’s top Sijil Pelajaran Malaysia students of last year.



sumber : NEWSTRAITSTIMES [ klik untuk berita penuh ]

manakala untukversi bahasa melayu
sila klik sini : BERITA HARIAN




Imam muda Asyraf & Imam muda Hassan Datang sini..! +__+

bismillahirrahmanirrahim

alhamdulillah, tanggal 2 Ogos yang lepas aku kembali ke universiti tercinta..huhuu.. 
gara-gara kerana gerak kerja MINDS 2011 (minggu induksi siswa). 
tetapi nampaknya tak sia-sia aku datang awal ke universiti ini..keesokan harinya ,
barisan MPP UMP telah menganjurkan satu program untuk 
memeriahkan lagi aktiviti di bulan Ramadhan yang mulia ini..

malas untuk cakap + taip banyak-banyak, 
jom layan gambar-gambar 
yang sempat di snap.
hehe


banner 1

banner 2


kusyuk mendengar


sesi forum ini berjalan dengan penuh gelak ketawa kerana ustaz 
Fauzi yang cukup 'sporting' dan ustaz imam muda yang kelakar berjaya 
mewujudkan suasana riuh rendah dengan gelak ketawa para penonton..




antara ilmu menarik yang aku ingin kongsikan bersama ialah 

RUKUN PUASA : 1) niat puasa.
                               2) menahan diri daripada perkara yang membatalkan puasa pada siang hari.

CARA UNTUK MENGUKUR KETAKWAAN KEPADA ALLAH

1) takut kepada Allah
2) beramal dengan apa yang diturunkan dalam Al-Quran
3) redha pada nikmat Allah
4) persediaan menghadapi hari akhirat



seterusnya selepas majlis berbuka puasa dan solat terawih, kami dihiburkan pula 
dengan kumpulan nasyid UNIC.
malam simfoni ramadhan
kumpulan UNIC


daripada belakang


muka bahagia jer..hehe



gambar yang kabur sikit..huhu


nak saiinnnn! haha :P
 
makan roti arab sebelum balik ke hostel


~TAMAT~

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...