Pages

Thursday, May 12, 2011

sudah lepass...tapi..nak jugak!!!

assalamuaalikum..


wehuuuuu...
*cam supik rokrak*
hehehe..
perkara pertama nak cakap..
YEAAAHHAAAA...!!!
dah habis exam..! dah habis paper..! 
hehehhe..jiwa tenang +___+

seterusnya..!!
walaupon daa lepas, tapi aku nak cakap jugak!
selamat hari ibu kepada bondaku tercinta!
sayang bonda ketat2..!!
pai akhir hayat ku..
hehehe..

jom sama2 hayati nurkilan yang aku "ctrl A, ctrl C,  ctrl V masuk blog aku "
mekaseh ea SUPIK ROKRAK...!!
jasamu dikenang..weee +__+





Orang kata aku lahir dari perut mak..  

(bukan org kata...memang betul)        
Bila dahaga, yang susukan aku....
mak                
Bila lapar, yang suapkan aku....
mak      
Bila keseorangan, yang sentiasa di sampingku.. ..
mak        
Kata mak, perkataan pertama yang aku sebut....
Mak    
Bila bangun tidur, aku cari....
mak
Bila nangis, orang pertama yang datang ....
mak    
Bila nak bermanja, aku dekati....
mak  
Bila nak bergesel, aku duduk sebelah....
mak                           
 Bila sedih, yang boleh memujukku hanya.... mak    

Bila nakal, yang memarahi aku.... mak    
Bila merajuk, yang memujukku cuma....
mak
Bila melakukan kesalahan, yang paling cepat marah....
mak  
Bila takut, yang tenangkan aku....
mak          
Bila nak peluk, yang aku suka peluk....
mak  
Aku selalu teringatkan ....
mak    
Bila sedih, aku mesti talipon....
mak  
Bila seronok, orang pertama aku nak beritahu.....
mak
Bila bengang.. aku suka luah pada..
mak
Bila takut, aku selalu panggil...
"mmaaakkkk! "  
Bila sakit, orang paling risau adalah....
mak    
Bila nak exam, orang paling sibuk juga....
mak    
Bila buat hal, yang marah aku dulu....
mak    
Bila ada masalah, yang paling risau....
mak      
Yang masih peluk dan cium aku sampai hari ni..
mak    
Yang selalu masak makanan kegemaranku....
mak      
kalau balik ke kampung, yang selalu bekalkan ulam & lauk pauk.....
mak  
Yang selalu simpan dan kemaskan barang-barang aku....
mak                   
Yang selalu berleter kat aku... mak    
Yang selalu puji aku.... mak    
Yang selalu nasihat aku.... mak  
Bila nak kahwin..Orang pertama aku tunjuk dan rujuk.....
mak 
     
             
Aku ada pasangan hidup sendiri....        
                       

Bila seronok, aku cari....pasanganku  

Bila sedih, aku cari....
mak  
Bila berjaya, aku ceritakan pada....pasanganku                        
Bila gagal, aku ceritakan pada....
mak      
                       

Bila bahagia, aku peluk erat....pasanganku  

Bila berduka, aku peluk erat....
emakku                          
Bila nak bercuti, aku bawa....pasanganku                          
Bila sibuk, aku hantar anak ke rumah....
mak  
Bila sambut valentine.. Aku bagi hadiah pada pasanganku

Bila sambut hari ibu...aku cuma dapat ucapkan “Selamat Hari Ibu”


Selalu.. aku ingat pasanganku  
Selalu.. mak ingat kat aku

Bila-bila... aku akan talipon pasanganku
Entah bila... aku nak talipon
mak
Selalu...aku belikan hadiah untuk pasanganku                        
Entah bila... aku nak belikan hadiah untuk
emak      

Renungkan:  
"Kalau kau sudah habis belajar dan berkerja... bolehkah kau kirim wang untuk mak?        
mak bukan nak banyak... lima puluh ringgit sebulan pun cukuplah".                

Berderai air mata jika kita mendengarnya........    
                 

Tapi kalau mak sudah tiada.....
.....  
MAKKKKK...RINDU MAK.... RINDU SANGAT....



Berapa ramai yang sanggup   menyuapkan ibunya....
berapa ramai yang sanggup   mencuci muntah ibunya.....
berapa ramai yang sanggup   mengantikan lampin ibunya.....
berapa ramai yang sanggup   membersihkan najis ibunya.......
berapa ramai yang sanggup   membuang ulat dan membersihkan luka kudis ibunya....  
berapa ramai yang sanggup  berhenti kerja untuk menjaga ibunya.....
 dan akhir sekali  berapa ramai yang   sembahyang JENAZAH ibunya......
Seorang anak mendapatkan ibunya yang sedang sibuk menyediakan makan malam di dapur lalu menghulurkan sekeping kertas yang bertulis sesuatu. Si ibu segera mengesatkan tangan di apron menyambut kertas yang dihulurkan oleh si anak lalu membacanya.Kos upah membantu ibu:

1) Tolong pergi kedai : RM4.00
2) Tolong jaga adik : RM4..00
3) Tolong buang sampah : RM1.00
4) Tolong kemas bilik : RM2.00
5) Tolong siram bunga : RM3.00
6) Tolong sapu sampah : RM3.00
Jumlah : RM17.00  Selesai membaca, si ibu tersenyum memandang si anak sambil sesuatu berlegar-legar si mindanya. Si ibu mencapai sebatang pen dan menulis sesuatu di belakang kertas yang sama.

1) Kos mengandungkanmu selama 9 bulan - PERCUMA
2) Kos berjaga malam kerana menjagamu - PERCUMA
3) Kos air mata yang menitis keranamu - PERCUMA
4) Kos kerunsingan kerana bimbangkanmu - PERCUMA
5) Kos menyediakan makan minum, pakaian, dan keperluanmu -PERCUMA
Jumlah Keseluruhan Nilai Kasihku - PERCUMA
Air mata si anak berlinang setelah membaca apa yang dituliskan oleh siibu. Si anak menatap wajah ibu,memeluknya dan berkata,
"Saya Sayangkan Ibu".   Kemudian si anak mengambil pen dan menulis "Telah Dibayar" pada mukasurat yang sama ditulisnya.

 Selamat Hari Ibu......Al Fatihah buat ibu ibu kita samada yang masih ada atau pun yang telah meninggal dunia..... Amin Amin Amin Ya Rabbal Alamin



katahatiku 1:  kredit tu supiikk,,!! wee :)
katahatiku 2: hargailah orang yang tersayang sebelum mereka meninggalkan kita..huhu
katahatiku 3: sayang bonda dan ayahanda ku sangat2! tunggu kite sampai kite dapat berbakti pada bonda dan ayahanda ea..dah tak lama..harap dapat tunggu..kita akan dapatkan segulung ijazah untuk bonda dan ayahanda..sobb..sob...=_=

2 comments:

Anonymous said...

wehuuuuu,,,supik gelenyar!!!!hahaha...gmbre nmpk nye :D

cikmamal said...

hehehe..supikkk..!!
=_+

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...