Pages

Monday, May 30, 2011

cerita siri 2: accident..! ='(

assalamualaikum.

apa kabar kalian yang berada di alam maya ini..?
semoga sehat sentiasa dan jangan lupa tanggungjawab kita pada Allah, keluarga,dan sebagainya..

okeh, cerita aku kali ni pasal  A.C.C.I.D.E.N.T .. atau dikenali sebagai kemalangan..
waktu nie aku masih kat utm, Skudai..


kami bergerak dari uni aku kampus gambang kul 8++ pg..lepas tu, singgah di kanpus pekan, ambil peserta dari sana..akhirnya sampai di UTM kul 6 petang.malam tu, aku tido di rumah DYLA, kawan kelas aku yang duduk kat Taman U, dekat jer ngan UTM tu..waktu sembang2 nagn dyla, sebelum tido.
tetiba aku dapat pesanan ringkas dari Kak Wani*rumate aku di uni*..


"amal...aza accident. tadi mase balik dari Cerating.muke die teruk gak la."

perghh..menyirap asenye..bukan menyirap nak marah, tapi rase sangat gelisah + sedih..hati berdebar2..terus aku kol kak wani..pastu aniem*rumate aku jugak* yang angkat phone..
aniem yang cerita semuanya..
astargfirullahal'azim...


punca dari accident ni sebab azah mengantuk, lalu terbabas langgar pokok kelapa sawit kat tepi jalan..
bonet depan remuk.. sebab tak pakai tali pinggang (seat belt) , muka tersembab kat stereng..rahang patah, mata lebam teruk kat sebelah kanan.anggota badan yang lain, ok2 jer.x cedera parah pon.calar2 gitu jer.

YA ALLAH..senak rasa nye lepas dengar camtu..sedih2..tapi nak wat camna..semua nya qada' dan qadar Allah..kena terima dengan redha..huhu..

pastu, aku terus kasi pesanan ringkas kat azah..kata2 semangat supaya dia tak berputus asa dan sedih dan cakap yang tunngu aku.nanti aku balik , aku mesti jumpa dengannya..huhu
esoknya, mak azah kol aku..bagitau situasi azah camna sekarang dan kata nya akan transfer azah ke seremban*rumahnya* secepat mungkin..jadi tak sempat nak tunggu aku habis program di uTm nie.

kebetulan, malam esoknya abang Zul nak balik rumah ..aku pon bagitau pensyarah yang mengiring kelab Pemadam UMP tok ikut abang aku balik rumah atas alasan nak pergi jumpe azah yang accident tu..

malam tu, abang aku yang kerja kat skudai ambil aku di UTM dan terus balik umah..di keratong..ingatkan esoknya, nak g lawat azah kat seremban tapi mak dia cakap tak sempat kut..sebab proses nak transfer azah ke seremban rumit sikit..mungkin tak sempat jumpa..sebab keluarga aku pon nak pergi shah alam..nak hantar adik aku ke kolej matrikulasi Selangor hari isnin nyer..

akhirnya , aku pergi seremban hari isnin..
lepas hantar adik g daftar dan selesai masuk hostel, abang aku hantar aku kat stesen komuter kat Batu Tiga..
aku terus amek tiket ke Seremban.
kat Seremban, mak azah yang ambil. kebetulan, waktu aku sampai kat rumah azah, ada kawan mak die yang datang..riuh rendah rumah nya dengan acik Intan..
tapi selamat jugak acik Intan ade..sebab, first time tengok azah lepas accident..
hurmm..memang teruk muka nya..bengkak..memang tak kenal lar kalo tengok sekali imbas..
sepanjang kat sana, keluarga azah memang baik..
acik..pakcik..baktiar*lau x silap, camni ejaan nya*..mamt..adik..
pastu ngan meow2..mama, belang , jalur, bintik..
aku hanya mampu tolong tengok2 kan azah..
tolong suapkan azah*azah boleh makan bubur je..telan jer..tak boleh nak kunyah2..*
suk menyibuk ikut masa azah ada appointment ngan doktor..
tolong layan tetamu bila ada orang lawat azah..
hehehe..

harini(isnin) azah akan jalani pembedahan..untuk betulkan semula rahang yang patah tu..
aku tak tau lar camne doktor tu buat..tapi yang pasti..isyaAllah..diorang kan pakar dalam hal2 ni.
so, aku tak tak risau sangat..

 aku hanya duduk kat sanea 3 hari jer..malam  rabu, aku pulang ke kuantan semula..sebab terikat dengan gerak kerja Hari Suai Kenal, kemasukan pelajar diploma ke uni aku..


 nasihat aku..
korang semua..
berhati-hati di jalan raya..ingatlah orang tersayang..
sekian~



 sekadar gambar hiasan


sekadar gambar hiasan


2 comments:

nama saya nini said...

semoga azah cpt sembuh!

cikmamal said...

insyaAllah...azah sudah semakin sembuh.. :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...