Pages

Monday, April 11, 2011

sebak.. :'(

bismillahirrahmanirrahim

AlhamduLillah,

Bersyukur kita ke hadrat Allah S.W.T kerana dengan limpah kurnia serta izin-Nya, berkat kekasih-Nya junjungan besar Nabi Muhammad S.A.W, berkat guru-guru kita, karomah ibu serta hikmah bapa, kita masih berpeluang hidup di muka bumi Tuhan yang serba indah ini.

entri kali ini agak berlainan bagi ku..
sebak...
bile kite cakap sal sebak. secara tak langsung akan mengaitkan kita dengan 
 menangis..sob..sob.. :'(

yeaahhh..aku ade cerita sebenarnya berkai dengan menangis..
tanggal 9 april 2011..
tarikh keramat bagiku kerana akan akan mengambil ujian sijil rendah (USR) zon pantai timur (pahang, terengganu, kelantan)
kebetulan universiti aku yang menjadi tuan rumah bagi program ini..lagi lar senag, sebab sudah serasi dan selesa dengan situasi persekitaran.

sebelum kami semua berkumpul tok panaskan badan, setiap ipt(institut pengajian tinggi) memngambil kesempatan berkumpul dan sesi luahan perasaan masing2.
dan ketika itu.bermula dari Raja, zam dan seterus2 nya bercakap(peserta laki2 dulu, bru pempuan yang cakap) 
mataku dah mula berair..sebak tetibe ..
nak nangis..dengan macho nya, aku mengawal keadaan diriku.
masih lagi mampu untuk membina benteng yang teguh
agar airmataku tak melimpah2..

aku pandang kek kiri, nampak wani terlebih dahulu tewas..
dengan air matanya...
aku tak mampu untuk berkata apa2..
bak kata izat
" aku tak leh cakap banyak, nanti menangis"
hehe..izat..memang betol pon ayat ko tue..
bile kak DAh sampai, kami terus berkerumun pergi ke kak Dah untuk bersalam..
masa itulah aku dah tak mampu..
akhirnya, air mata "emas "
 aku nie gugur dengan derasnya..
hehe..ape daa aku nie..
tak mampu nak cakap pape kot..
adess..
ambil mase agak lame gak nak berenti..
mata merah jer + hidung berhingus2..

member aku cakap
> mal...sabar mal..
>mal..ilek r..ujian nie simple jer.
>ishh..susah nak tengok mal nangis nie
>dah lar mal.xde pape lar..
>sabar2..kuatkan semangat

hehe..
macam2 lar..
adess..sebak bile terfikir semula..
camne lar aku leh nangis.
nak kate takut..tak jugak.
nak kate nervous, sikit nervous, tapi tu normal lar kann
nak kate tak sedia, hmm..xda lar sangat kan..

tapi,
yang aku pasti, redha dengan segala2 nya..
mungkin Allah dah gerakkan hari ku tok tersentuh pada pagi itu.
dan 
menangis lar hatiku..

alhamdulillah..

 

sekadar gambar hiasan


katahatiku1 : agak malu gak, sebab nangis depan orang..waaa..! jarang2 aku nak nagis depan orang nie..huu..kantoi2..
katahatiku2 : alhamdulillah, selesai sudah USR..pasni same2 kite tunggu result..
katahatilku3 : lain kali aku wat entri pasal USR ..insyaAllah..lau sempat.hee :)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...