Pages

Thursday, March 17, 2011

a..k..u..h..e..b..a..t...!!

bismillahirrahmannirrahimm

ASSALAMUALAIKUM..

apa kabar kesihatan? apa kabar mak ayah di rumah?
semua sihat? mental & fizikal ?hehe 
insyaAllah, dengan izin dari Allah swt semuanya akan selamat, tak da  masalah yang berat2.moga dapat menjalani kehidupan dengan tenang serta mendapat keberkatan dari ILAHI..insyaAllah.. ;)

rasanya sudah agak lame blog ini berhabuk..tak berseri2..kunjungan pon da berkurangan..
kepada sesiapa yang sudi menjenguk blog aku yang kurang aktif sejak 2 menjak ini,
harap maaf ia..kesibukan tahap cipan yang paling tinggi level nya, buat aku terpaksa mengabaikan alam maya ini untuk seketika..
tapi, jagan risau!
kerna aku sudah kembali..!!
wuahaahhaa :D 

okeh, jom masuk kepada entri kali ini..


a...k....u...h..e...b...a...t...!
hehehehe..
 kisah nya bermula ..
semalam aku tidur lambat,gara2 sibuk m;online sambil nak wat assignment..malangnya, hampeh jer.kerja yang dibuat hanye separuh jer yang siap..masa yang len, habis ngan duk makan+ wat air panas+ layan mukabuku(fb), berchating yM dan macam2 lagi..
 semua symtom2 dan gejala diatas telah mengakibatkan aku bangon lewat pada paginya..
adooyaiii..
dah lar kelas pagi kul 8..
habis kelam kabut aku..
wuwuwu 
papepon, bak kata pepatah lam bahasa inggeris 
"better late than never" 
dengan menggunakan kelajuan yag paling tinggi,
menyiapkan diri untuk ke tutorial en.X pagi tadi.

sampai didepan kelas, aku toleh jam.
8.05minit pagi 
okeh, masih x begitu lambt..
toleh kanan, toleh kiri..
alamakkk!!
kereta en.X dah ada.gelabah sekejap..tapi rilexxx..
control..cool jer..
dengan langkah yang biasa2 jer..buka pintu kelas, masuk setapak
en.X cakap kat aku..

" BALIK.
BAIK AWAK BALIK SEBELUM AWAK KENA TENGKING NGAN SAYA.
FOR YOUR OWN SAKE, YOUR FRIENDS SAKE, GO BACK.."

 PERGHHH!!! menyirap kutt..
haishhh..aku toleh kat Minah(bukan nama sebenar)
yang datang sekali dengan aku,
die pon tergamam..
tak tau nak buat apa..member aku JOyah(bukan name sebenar)
bagitau aku
"balik jer..balik jer..nanti x pasal2 ko kene marah wehh"

situasi aku :  aku berdiri..toleh Minah.toleh seluruh kelas, pandang en.X yang masih menyuruh aku dan joyah pergi balik..dalam hati aku, aku tekad tak nak balik sebab aku datang kelas nak blajar kut..penat2 jer ak kelam kabut nak datang kelas dia,tetibe kena halu balik plak..
aisshhhh...pesal nie bro??!!!!

situasi Minah : tergamam..hanya mampu menadang aku dan en.X dan  rakan2  yang duduk berhampiran kami..tak pandang ke seluruh kelas pon..kate nye malu kut..
kemudian, mengajak aku balik..
situasi en.X : aku takkan kasi muka kat diorang yang suka datang lambat..kan dah selalu cakap, always be punctual! i don't like student who're not punctual ! biar kasi mereka pengajaran hari ini.
 kemudian, tanpa melengah kan mas aku dan minah pon terus mengundur diri dari kelas en.X yang tak mahu kami..
sewaktu Minah buka pintu kelas itu, secara sengaja + tak sengaja (kekeliruan emosi) aku telah menolak pintu kelas itu dengan kuat.
dan mengeluarkan bunyi yang AGAK-AGAK kuat.
hehehhee..sory lar guys..
aku pon tak sangka pintu tue mampu keluarkan bunyi sebegitu kuat.
hahaha..adoyaiii..aku takut en.X salh anggap jer.
tapi,tak pa lar..mungkin ALLAH dak makbulkan salah satu doa aku seketika dulu..dirahsiakan doa itu..hehehe..sensetif2..hahah
dalam perjalanan pulang ke hostel, terserempak lar dengan Bedah, sorang lagi dak kelas aku..setelah menerangkan secara ringkas
"en.X halau kami kuar dr kelas sebab datang lambat"
bedah pon terus patah balik..hehehe
"laa yeker..sambail senyum2..
takpe lar...jo kite balik same2..nanti singgah kafe jomm..sarapan terus."
hahaha..sengal tak member aku nie..
ehehehehe..
 sampai bilik, aku terus baring atas kati..sambil merenung kembali apa yang telah berlaku..
aku tarik nafas dalam2..sedang mengawal gelora amarah dalm jiwa..
aku fikir secara logi..dari pelbagai sudut..
dari pendangan diri aku..
pandangan en.X 
pandangan Minah
pandangan rakan2 yg ada lam kelas tdi..

akhirnya, aku jadi tenang..
alhamdulillah..semua nya takdir untuk diri aku pada hari itu.
terima seadanya..redha..ambil iktibar..
memang salah aku.
sape suruh datang lambat, 
tapi bila di fikirkan..hanya lambat 05minit je kutt
tapi still lamabt kann..
salah aku..
tolak pintu kuat2..
haha..tu mungkin terdetik lam hati nak tunjuk protes kat en.X
hehehe
last2, amek ko.memang tunjuk betol2.kuat plak aku tolak pintu tadi..haha
 akhirnya, aku pon terus sambung tido aku ..hehehe
SEKIAN
katahatiku1 : hehehe..aku hebat!!! tak pernah kene halau dari kelas.memang terbaek r..terbaEk dari ladang..!! ahahha :D
katahatiku2 :alhamdulillah, trimas byk2 kat en.X yng kasi pengalaman bru kat aku sem ini.
katahatiku3 : don't try this at home! ehhehee..jgn tiru aksi ini di rumah, mahupon di kelas, university, tempat kerja & di mana jua anda berada..
hahaha :D
katahatiku4 : sentiasa b;fikiran positif!! akan byk membantu kita ketika berhadapan denagn masalah.
katahatiku5: absorbb!! absorbb!! masalah yang datang, tempuhi dengan tenang...hehehe 
katahatiku6 : peace no war!! hee ;)

  











2 comments:

Miss RerAmE said...

pes op ol...hehehe.
blog amal xder habok pown coz fzir cuci stiap kli sggah..hahaa
cm men game kat fb mse muda2 dlu lak..hihi
ummm..lame xdgar da word'absorb2'
huhu....
xpe..pgalaman mengajr kite utk lbih bersedia n tuk tmbah ilmu psal pesen org kat dunia neh..=D

cikmamal said...

> miss RerAmE

hehehe..thanx coz sudi datang menyinggah.. :)
absorbbb3!! hhehehe
baEK lah kakak!
bljar dr pengalaman.
heheheh

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...