Pages

Wednesday, February 16, 2011

bila aku MARAH..!!

assalamualaikum..
pertama sekali, cam biasa..alhamdulillah..bersyukur pada Ilahi kerana aku masih 
diberi peluang untuk bernafas sampai di saat ini..

ermm..macam mana ea aku nak mulakan entri malam nie.
rasa kekok pula..haha..almaklum lah da lame tak mengupdate blog..
adooyaiii..
hehe.

jomm scroll kebawah tetikus kamu itu..


aku hanya insan biasa..seorang hamba Allah yang lemah.
tak sesabar Rasullullah dalam menghadapi cabaran2 yang nyata mahupun tidak nyata.
semalam  kesabaran aku tercabar lagi.
kerana kerenah manusia itu.
aku sudah tak mampu bersabar..
bukan bermaksud 
aku melemparkan kata-kata kesat,
meninggikan suaraku padanya,
tangan ku menjadi ringan dan ringan untuk hinggap di pipinya,
dan bukan melulu memaki hamun dia..

cuma..
aku sudah bosan dengan dia.
aku sudah kenal dengan dia hampir 1 tahun lebih.
aku sudah kenal dan memahami dengan sikap nya,
dan aku rasa begitu jugak sebaliknya.

tapi, dia masih membuat benda yang sama..
membuatkan aku amat dan amat marah!
mahu saja aku cakap..

woiii...
kalau tak nak cakap je lar, TAK NAK! 
pe yang susah sangat nie.
bukan nak kena keluar duet beribu-riban pon.
tak pasal2 aku gak yang kena tunggu ko.
ko ingat ko nie besar sangat ker!


boleh tak nak jerit kuat2 n cakap semua2 tuh?
huhuhu..
tapi alhamdulillah..
iman ku masih lagi kukuh..
aku hanya memandangnya dan begitu juga dia..
dia yang hanya mampu menyebut namaku sebelum aku berkata

"aku tak kenal budak yang pakai baju warna kuning itu."

hanya itu.
dan aku terus berlalu meninggalkan nya..
aku tak tahu apa yang terjadi selepas itu.
 dalam bilik, aku hanya mampu beristifar byk2..ambil wuduk, solat..
mengawal kemarahan ku sebelum rumate2 ku terkena tempias gunung berapi ynag mahu meletus itu
persoalan2 yang jiran meja study ku tanya, ku jawab dengan berhati-hati.
tidak mahu pula dia menjadi mangsa amarahan ku.

mungkin aku yang bersalah..
mungkin aku yang terlalu berharap agar dia memahami ku.

sudah lar..
aku tak mahu berfikir lagi tentang ini.
lupakan perkara yang sudah lepas..
mungkin aku harus tidak terlalu berharap kepada orang lain.

jadi lepas ini,ambil pengajaran dan iktibar banyak2..
jangan sampai pisang berbuah 2 kali.







THE END

katahatiku 1: istifar banyak2..halau syaitan yang sedang menghasut2 umat2 Nabi Muhammad SAW ini..
katahatiku 2: manusia yang paling hebat, apabila dia berjaya mengawal kemarahan di dalam diri nya. dan aku mahu menjadi salah seorang yang hebat itu!!
katahatiku 3: my dear bestfriend, i'm really2 sory because didn't reply your message.. i can't.. really can't story at that time.it might make me very sad..and want to cry..


2 comments:

Miss RerAmE said...

cik mamal don b sad keh...=))

cikmamal said...

ehehehe..baEK cikgu!!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...