Pages

Saturday, January 15, 2011

demamkah aku..??

ASSALAMUALAIKUM..

symptom sudah muncul..
bangon dari tidur dah terasa..aduhh..

lam tekak@kerongkong cam da bengkak..
tengok kat cermin, anak tekak da merah2..
nak minum air pon, rasa tak selesa.
nak makan lagi lar.

badan rasa sengal2..
sakit sana, sakit sini.
letih.
tak bermaya
rasa nak tidur jer sepanjang hari..
rumate2 ku, keluar..
tidak ada orang di bilik
sunyi..
lagi rasa nak tidur..

makan lunch pon sikit jer..
lepas telan panadol 2 biji, 
terus pengsan tas katil petang tadi.
sedar2 dah asar.

malam nie target, tidur awal..
makan ubat siap2..
harap2 esok bagi sudah ok.
esok ada banyak kerja nak kena selesaikan..
tak selesanya bila tak sehat.
harap2, semua nya akan ok secepat yang mungkin.
insyaAllah..

renungan bersama..
Rasulullah pun melarang untuk mencela penyakit. Ketika Ummu Saib sakit demam dan mencela penyakit yang menimpanya, Nabi bersabda. “Janganlah kamu mencela demam. Karena sesungguhnya demam itu mengikis kesalahan anak cucu Adam sebagaimana bara api mengikis keburukan besi.” (HR. Muslim)


katahatiku 1: bersabar dan terus bersabar..
katahatiku 2: bertahan dan bertahan...!
katahatiku 3: windu kat mak ayah.sob..sob..

2 comments:

Miss RerAmE said...

macam mane cik mamal?
dh sembuh kah anda??hihu

cikmamal said...

@ Miss ReramE
hihuuu..
fazirr..;)
hehe..insyaAllah, sudah semakin pulih..
just ada batuk2 jer..
doakan amal cepat sembut..
xlarat daa, asyik x sehat..

fazir jg diri leklok k.
jgn jatuh sakit..:)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...